Gravatar

#1 CharlotteMadsen 13 år siden

Kære alle,
Sidste sommer optog jeg min første spillefilm SØDE LILLE DU og den er netop nu på vej i biograferne.
I håbet om at kunne lave endnu en spillefilm med jysk accent har jeg netop færdiggjort manuskriptet til min nye film KUFFERTEN.

”KUFFERTEN” er et comming-of-age drama om tillid, fantasi og kærlighed midt i en verden der prøver at holde sig så langt væk fra førnævnte som muligt.
...I en lille jysk landsby er Marie midt i at fejre sin 10-års fødselsdag da en flok tyske soldater anholder hele hendes familie. Kun Maries 14årige fætter Sebastian er tilbage og han tager hende med på en rejse langt væk fra det velkendte miljø. En rejse hvor Marie må opdage hvem der i virkeligheden er de gode og de onde i en krig som hun aldrig selv har kæmpet før nu.

Filmen vil blive optaget over et års tid i 2011.
Vi har desværre ikke alle locations på plads endnu, derfor kan jeg ikke sige om det kommer til at foregå i jylland eller på sjælland.

Vi har på nuværende tidspunkt omkring 800 tilmeldte skuespillere som skal til casting hen over august-september og allerede inden vi har valgt de endelige skuespillere ville det være rart at have holdet bag på plads.

Vi søger derfor folk i alle aldre, der er engageret og har mod på at arbejde hårdt på dette projekt. Ideen bag det hele er at alle -hvad enten de er runnere eller fotograf- skal have indflydelse på filmen på en eller anden måde. Det er meningen at filmen skal være hele holdets og ikke bare instruktørens.
Netop derfor vil der sidst i august blive holdt et fællesmøde med hele holdet hvor alle har mulighed for at komme med indputs til alt der har med filmen at gøre.

Desuden vil jeg gøre opmærksom på at hverken skuespillere eller holdmedlemmer vil modtage løn i første omgang.



Roller:
Fotograf -skal have erfaring med cannon eos 5 mrk. 2 og steady cam
Fotograf ass.
Tonemester -skal have erfaring
Boomer -erfaring kræves
Lysmester -erfaring kræves også her
div. assistenter
runnere
børnepasser
grafiker til at lave plakat, billeder osv.
Storyboard tegner -du behøver ikke have prøvet det før..
webdesigner
kostumier
2. verdenskrigs konsulent(du skal vide noget om tiden og krigen)
Caster ass. du skal med til castinger allerede i august i Holstebro og på Sjælland.
Colorgrader -du skal kende div. programmer.
Manuskriptkonsulent -manuskriptet er færdigt men har brug for et sidste gennemsyn.

Kan du tilbyde andet så skriv, for vi kan helt sikkert bruge dig!

Har noget af overstående interesse så seend en mail hvor du fortæller lidt om dig selv og så arrangere vi et møde mellem os og min produktionsleder.

Mailen skal være modtaget senest 10. august kl. 12.00

Jeg håber at mange har lyst til at være med da det helt sikkert bliver en stor oplevelse for alle involverede.
Har du spørgsmål til noget så skrv på [email protected] eller ring på 61749003.

Vi ses!

-Charlotte Madsen
Gravatar

#2 gi-jones 13 år siden

Hej Charlotte

Som jeg vist allerede har skrevet til dig tidligere vil jeg meget gerne tage et kig på manuskriptet for dig og komme med noget konstruktiv kritik. Jeg har en del skriveerfaring selv og har som du ved også beskæftiget mig mere med spillefilmsmediet end de fleste andre low-budget folk.

VH Jonas Kvist Jensen
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Twister 13 år siden

Det lyder som et spændende projekt. Jeg kunne personligt godt have tænkt mig at hjælp til som fotograf assistent, men da jeg studerer medievidenskab den første halve år af 2011 og supplerer i film fra august til december er jeg bange for at jeg ikke har nok tid :(

Jeg ønsker ihvertfald dig og resten af dit crew alt held og lykke med projektet.

ps. Jeg synes det er en fin ide at du også spørger herinde om kvalificeret hjælp. Hvis jeg ikke havde haft universitetet nogle år mere, så havde jeg været meget interesseret, så tøv ikke med at gøre det samme hvis du en dag står og mangler folk igen :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: