Jeg er næsten blevet færdig med at optage min nye kortfilm. Men der mangler en scene. I slutningen af filmen skal en gård nemlig eksplodere, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få dette til at ske. Jeg har optaget filmen på en gård, og har nogle optagelser af den ude fra, men er der nogen der ved hvordan jeg kan få gården til at se ud som om, at den eksploderer?
Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig, det haster lidt.
Billig løsning: Close-up af tilskuernes (hvis der er nogen) ansigtsreaktioner, mens eksplosionen sker off-screen. Eller et fjernbillede af gården, derefter sort skærm med eksplosionslyd.
Den mest realistiske løsning: Find en gård (helst ikke i et sted, hvor folk genkender dig), prop godt med eksplosiver og brændstof i svineriet og blæs skidtet i luften. Husk dog på, at det er vigtigt at få optaget dette i første hug, da du nok ikke når at få lejlighed til at gentage happeningen på en anden gård. ;)
Brug dit billede af gården. Photoshop det mest af bygningen væk og erstat den med en 3d model. Brug et plug-in som Blast Code til at animere sprængningen. Tilsæt flammer og justér lys.
Hvor let havde du troet at det ville være, at bortsprænge en gård?
Tillyke med all-caps i overskriften i øvrigt - det får altid alting til at virker mere seriøst og vigtigt.
#1 filmz-niso 17 år siden
Jeg er næsten blevet færdig med at optage min nye kortfilm. Men der mangler en scene. I slutningen af filmen skal en gård nemlig eksplodere, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få dette til at ske. Jeg har optaget filmen på en gård, og har nogle optagelser af den ude fra, men er der nogen der ved hvordan jeg kan få gården til at se ud som om, at den eksploderer?
Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig, det haster lidt.
Hilsen,
Nis
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 Patriarch 17 år siden
CGI ?
#4 Ikari 17 år siden
Close-up af tilskuernes (hvis der er nogen) ansigtsreaktioner, mens eksplosionen sker off-screen.
Eller et fjernbillede af gården, derefter sort skærm med eksplosionslyd.
Den mest realistiske løsning:
Find en gård (helst ikke i et sted, hvor folk genkender dig), prop godt med eksplosiver og brændstof i svineriet og blæs skidtet i luften.
Husk dog på, at det er vigtigt at få optaget dette i første hug, da du nok ikke når at få lejlighed til at gentage happeningen på en anden gård. ;)
#5 filmz-niso 17 år siden
#6 Lowkey 17 år siden
Brug dit billede af gården. Photoshop det mest af bygningen væk og erstat den med en 3d model.
Brug et plug-in som Blast Code til at animere sprængningen. Tilsæt flammer og justér lys.
Hvor let havde du troet at det ville være, at bortsprænge en gård?
Tillyke med all-caps i overskriften i øvrigt - det får altid alting til at virker mere seriøst og vigtigt.
#7 filmz-Bruce 17 år siden
#8 gi-jones 17 år siden
#9 filmz-niso 17 år siden
Kan Blast Code bruges til photoshop? Er det ikke kun til 3D programmet Maya? Har du prøvet at bruge dette program før?
Nis
#10 Hive 17 år siden
Havde du forventet at kunne lave kompliceret 3D animation i Photoshop...?