Gravatar

#1 Slettet Bruger [615329805] 17 år siden

To venner og jeg har optaget en (Dårlig) film i forbindelse med et skoleprojekt. Det blev optaget på min vens Sony mini-DV videokamera. Min ven har så brændt optagelserne over på en dvd, så jeg kan redigere filmen.
Problemet er bare, at filmen skal være en .mpeg eller .avi fil eller lignende, for at jeg kan redigere den.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan konvertere dvd'en om til en .mpeg eller .avi fil?

--

Vi optog også en scene foran en blå baggrund, fordi vejret pludselig blev dårligt, og der skulle være solskin i scenen.

Er der nogen, der kender et program til keying?
Eneste krav er, at man kan downloade en 30-dages trial eller lignende af programmet. Jeg ville egentlig have brugt Adobe After Effects, da jeg kender programmet, men man kan ikke downloade en trial lige i øjeblikket, da CS3-udgaven af programmet snart udkommer.

Jeg har brug for nogen hurtige svar, da filmen skal være færdig ret snart. På forhånd tak! :-)
Gravatar

#2 b e c h 17 år siden

Til at starte med skal du få din ven til at brænde filmen på en dvd, uden at muxe den - det skulle gøre det nemmre at konvertere til mpg.
Lader dette sig ikke gøre skal du rippe dvd'en - det findes der adskillige programmer til, men det koster kvalitet.

Gravatar

#3 b e c h 17 år siden

Mht. key - kan jeg godt lave den for dig, men det kræver at du bor i kbh området...
Gravatar

#4 Twister 16 år siden

bare gå ind på google og søg efter programmet DvDx.det kan gøre arbejdet for dig relativt hurtigt og så er programmet gratis.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5 Twister 16 år siden

Du kan også gå ind på filemirrors.com hvor der ligger links tilandre hjemmesider hvor du muligvis kan downloade dem fra
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: