Gravatar

#41 davenport 16 år siden

# 35 - Han hedder Carsten og er fra Kolding, og hans kone var vidst også et bigshot inden for den ædle sport.
(Overskæg og sjov accent ;D)
Han var satme god at have med til firmabowling, for han tørrede de andre med sine snurrende kugler. Fuck vi var imponerede!

Er CUT.dk taget?

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42 gi-jones 16 år siden

Man kan tjekke forslag her, men de fleste korte ord er taget.:

http://www.scannet.dk/domaintester/

En anden mulighed:
www.shotncut.dk
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#43 filmz-MiniJack E! 16 år siden

Hejsa... prøv og tjek den her ud :-)

http://www.dvoted.net
Gravatar

#44 aknot 16 år siden

#43 se #2 ;)
Gravatar

#45 gi-jones 16 år siden

Min opfattelse er, at det vi mangler er et forum for danske filmfolk, og hvor devoted har meget fokus på at se/kritisere andres film, tænker jeg at vores site skal handle om kontakt og netværk i langt højere grad. Men det er selvfølgelig kun besværet værd, hvis I andre er enige med mig i at behovet er der :)
Gravatar

#46 filmz-canner 16 år siden

filmskaber.dk er ledigt, ved ikk om folk synes det kan bruges.

Jeg er helt sikkert frisk på at hjælpe til - mest fordi jeg selv gerne ville kunne gøre nytte af et sådant site. Jeg vil gerne arbejde seriøst med film og skal nu til at søge ind på den europæiske filmhøjskole 2008. Herefter (og nu) ville det jo være suverænt med en mulighed for at kunne medvirke/hjælpe til på produktioner og dermed tage ved lære.

Der mangler også et dansk samlingspunkt for indie-filmfolk. Go for it! Brugerbasen - det handler vel bare om nok promovering. Filmz.dk, højskoler og tekniske skoler med filmundervisning samt hos selskaberne. Personligt er jeg nok ikke manden til at stå for promoveringen, men jeg vil gerne give en hjælpende hånd til projektet.
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#47 filmz-canner 16 år siden

#45: Helt enig i at dvoted mere er til at se/kritisere/vise helholdsvis andres og egne film. Det er også mest for netværkets skyld jeg synes idéen er fed. Dvoted-delen er hovedsageligt dækket, men kunne sagtens være en sektion af siden.

Vigtigst for mig er det dog at produktionsledere kan skaffe folk, og folket kan søge efter mulige jobs/kontakter. Et CV lægges op, hvor man kan vælge mellem en masse muligheder, der gør søgningen enklere og hvor der kan sorteres. Altså ikke kun fritekst-CV og et standard wordpress-forum (no offence Aknot ;)

Jeg har selv lidt php og mysql-erfaring, men jeg er ikke helt så dygtig når det kommer til objekt orienteret programmering. Alt hjælp kan vel bruges, så sig endelig til :)
Gravatar

#48 aknot 16 år siden

#47 none taken ;) for vi er jo sådan set enige. Jeg ved nu ikke hvor nødvendigt det er at kunne søge i et CV (hvis jeg forstår dig ret), jeg ville mene at man skal lægge sig inde under et "job navn" så en evt. produktionsleder kan gå ind under f.eks fotograf og se hvem der er, og så derfra kunne klikke på folk for at se deres CV/erfarings liste for derud fra at vælge en som man mener er egnet til ens projekt.
Gravatar

#49 gi-jones 16 år siden

Mht. navnet, så tror jeg at jeg personligt synes bedst om wideshot.dk. Filmskaber.dk er naturligvis også oplagt, men henvender sig på en måde mest til instruktører/producere, og vi vil vel strengt taget gerne have alle involveret. Under alle omstændigheder kan jeg godt li at navnet er lidt abstrakt - det giver bedre udvidelsesmuligheder.

Rent teknisk har jeg brugt de sidste par dage på at lege med det der hedder phpbb forum. Det er en slags out-of-the-box forum, som man ser mange steder, og det ville kunne bruges til at komme hurtigt igang. Hele CV-delen er et lidt større projekt, og bliver nok ikke det første vi får med, som det ser ud lige nu. Som jeg skrev tidligere tror jeg måske også mere på at søge folk den anden vej. Altså ved at lade interesserede henvende sig på opslag til specifikke projekter. Men jeg vil faktisk gerne høres folks mening om det.
Gravatar

#50 filmz-canner 16 år siden

Præcis det samme jeg tænkte - altså CV/erfaringsliste ligger man op, lige så vel som evt. projekter gemmes i en database og så tilknyttes man.

Altså, produktionslederen opretter et projekt i sitets database, og folk tilknyttes lige så langsomt. Efterhånden som sitets brugerantal vokser udvides antallet af projekter, og der god grobund for at hurtigt at overskue resultaterne af det folk har lavet, hvem de har arbejdet med osv.

Tidligere projekter skrives selvfølgelig også ind, men min pointe er bare at med en omfattende database med ordenlige søgemuligheder ville det blive så meget lettere at skabe netværk, finde folk osv.

Hvad angår phpBB synes jeg let det bliver for uoverskueligt at fjerne alt "skidtet", men det er selvfølgelig en måde at starte på. Udviklingen af en database og eget forum kan jo så komme efterfølgende, eftersom det jo tager lang tid at udvikle sådan et system.

Skriv ny kommentar: