Gravatar

#11 filmz-MikY 16 år siden

Af de tre optagenætter vi havde, brugte vi faktisk halvanden af dem på indledningen (indtil pigerne forlader salen), så nej, det var bestemt ikke noget, der bare skulle overståes. Men det er som sagt kun min anden kortfilm. Næste gang må jeg ligge flere krafter i manus. Ide'en til Gehenna er jo bygget op omkring vores location, hvilket nok ikke er det bedste udgangspunkt.
Gravatar

#12 gi-jones 16 år siden

Tag det nu heller ikke ilde op. Som sagt funger resten godt, og jeg synes i øvrigt også I havde fat i noget sjovt med Jeres første film. Og det er jo en god location (også i første film :) )
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13 filmz-MikY 16 år siden

Tager det skam heller ikke ilde op, tværtimod, sætter pris på jeres feedback. Og ja, samme location som i Almost ;)
Gravatar

#14 HonoDelLoce 16 år siden

Hmm..

Måske er jeg bare slet ikke bygget til at se de her "amatør"-kortfilm.. Jeg sætter lige "amatør" i gåseøjne, da setup'et virker meget professionelt, og filmen tydeligvis ikke er en af dem, der er smækket sammen på et par timer..

Men udover det har jeg svært ved at tale positivt om den. Jeg er ellers normalt glad for disse thrillere/gysere, der ikke giver alle svarene.. Eftertankerne efter en film er tit en lige så stor oplevelse værd som selve filmen (hvis det altså vel og mærket er gjort godt :) ), men det kræver alligevel at nogle svar bliver givet..

Jeg sidder, efter at have brugt de her 13 og nogen minutter på at se Genhenna, uden overhovedet at kunne forestille mig, hvad det hele skal gøre godt for..? Det hele virker som gys bare for gysets skyld.. Og det er, desværre, bare slet ikke noget der virker - for mig, altså.. Men der er så mange "tåbeligheder" i historien, at det gør det svært at nyde gyset.

Men rent teknisk synes jeg helt klart, at filmen holder. Klipningen fungerer godt 95% af tiden, mens også belysning osv hele tiden passer godt, så man aldrig føler, at man er henladt helt til mørke og instinkter..

Men som du selv siger, så skal der ligger flere kræfter i manus :)

Er jeg i øvrigt den eneste, der ikke kan lade være at tænke "Dexter" ved end-credits ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 frahm-2 16 år siden

Enig med mange andre her. Der er mange gode takter, men der skulle nok have været lidt flere kræfter i manuset. Enhver der har arbejdet i en biograf ved at operatører har det med at være halvsære typer og derfor kunne det have været fedt hvis han var sat op som en underlig type.
Jeg mener også at hans afsluttende blodsudgydelser havde været mere effektfulde uden den lidt cliche agtige musik. Udover det var der man rigtige gode takter og jeg synes faktisk det var flot gået hvis det kun var din anden kortfilm.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#16 kasper0204 16 år siden

Jeg kan ikke se den? :S

Den hakker helt vildt..
Gravatar

#17 filmz-MikY 16 år siden

Først og fremmest, tak for alt jeres feedback - positivt såvel som negativt - sætter sgu pris på, at I tager jer tid til både at se filmen og efterfølgende kommentere den her i forummet.

Mange af filmens svagheder (selv jeg kan selv se nogen af dem)opstår pga. egne begrænsninger. At lave kortfilm på mit niveau er en læreproces. Ja, jeg vil sgu også gerne fyre et avanceret sci-fi manus af, sprænge Field's i luften, skyde en biljagt ned af Strøget af, iscenesætte en shoot-out i Waterloo stripklup osv., men det er bare ikke muligt at realisere for mig. Derfor tror jeg, at det er vigtigt at tage små skridt, og langsomt lære faget (de af os, der har forsøgt at lave (kort)film, kan vel godt blive enige om, at det rent faktisk er ret svært og meget resourcekrævende). Et af mine ønsker med film nr. to - udover at hæve det tekniske niveau (cinematography, klipning etc.) - var at skyde med lyd (første film havde ingen dialog), samt arbejde med skuespillere, jeg ikke kendte i forvejen. Disse (beskedne) ønsker blev alle opfyldt og filmen er nu en realitet. Havde jeg ikke sat mig selv disse begrænsninger , var jeg måske kørt sur i processen, og i værste fald var filmen aldrig blevet færdig.

honodelloce: Er lidt nysgerrig, vil du venligst uddybe de "tåbeligheder" i historien, du refererer til? Synes ikke selv, at manuskriptet er så sløjt, som det bliver gjort til. Ide'en er løst baseret på historier om folk, der forsvinder sporløst. Dette er blot mit (omend noget usandsynlige) audiovisuelle bud på, hvordan det måske går til.

kasper0204: Prøv at opdatere din Quicktime til den nyeste version. Hvis det ikke løser problemet, er jeg bange for, at din computer trænger til en opgradering. Bør kunne køre afvikle en standard Quicktime fil.
Gravatar

#18 frahm-2 16 år siden

Nu ved jeg godt at det ikke var mig der blev spurgt, men jeg vil lige kommenterer yderligere på manuskriptet alligevel.
Jeg synes ideen er god, men der er ikke meget spænding i en tilfældig mand, der bare umutiveret begynder at jagte to piger og slagte dem. Det kunne måske have været en ide at give publikum noget information som de to hovedpersoner ikke havde. Hvis du på en eller anden måde havde vist os at han var lidt halvsyg i hovedet og samtidig havde vist os at han havde sin daglige gang i de kældergange hvor pigerne ender, så havde det været mere spændende/uhyggeligt når pigerne ender i de gange. Jeg synes også at der bliver brugt for lang tid på selve jagten. Der er mere spænding/uhygge i at lægge op til jagten end der er i selve jagten.
Twistet til sidst er OK og jeg har ikke noget problem med at vi ikke præcist for at vide hvad der sker med pigerne. Det var bare ikke så svært at forudsige at der ville komme et twist for det var der nærmest lagt op til.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#19 HonoDelLoce 16 år siden

Nu er ordet "tåbelighed" måske også meget .. Ja, tåbeligt :D Men kunne ikke finde andre ord der beskriver de ting, jeg tænker på..

Det er bl.a. sådan en ting som at ham psykopaten bare skubber den første ind i muren for at give sig til at slå løs på hende den anden.. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er en nødvendighed for historien og for at der kan ske en jagt, men så alligevel ikke, for det kunne sagtens have være gjort mere elegant..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20 filmz-MikY 16 år siden

Tak for din konstruktive tilbagemelding, frahm-2. Jeg er enig i mange af de manus-forslag du fremsætter. Eneste problem er blot, at jeg tror filmen vil blive for lang, hvis man skal bruge tid på f.eks. at etablere både operatørens arbejdsrutiner og bevæggrundlag.

Jeg synes det er svært både at nå at få en indledning, en afslutning og så klemme lidt handling/action ind i et kortfilmsmanus.

Skriv ny kommentar: