jeg var måske lidt for hurtig omkring Crescendo... men ved stadig ikke hvad der sker med den.. min producer - ved ikke om hun har læst mit brok her - har da i dagene efter mit indlæg her talt om projektet, tidsplaner og sådan. Problemet er bare jeg har ikke den store tiltro til projektet stadigvæk....men nu vil jeg lige gi det en chance mere inden jeg fyrer det helt...
(man kan jo altid skrive på noget andet ved siden af)
#89: Tror jeg har nævnt dem begge længere oppe i teksten... men here goes:
Crescendo - ungdomsfilm om et højskole band der kalder sig det musikalske navn Crescendo, og om deres liv på skolen med sex, stoffer, (besværlig) kærlighed og musik. (manus so far er i længde dømt til ca. 1 time og 23 min), men jeg synes stadig manus mangler noget... lige det der gør det til et killer script istedet for et.. tæt på og lige ved og næsten...
Why Should I Cry for you - kortfilm på ca. 15 min var planen. en far og søn historie der normalt skulle udspille sig i et magisk realistisk univers ala. Burton på et hospital og i flashbacks, men nu hvor den er droppet overvejer jeg at fjerne den del og gøre den langt mere stærk, realistisk og længere.. og før nogen skriger big fish... Det var faktisk Stings og hans forhold til hans far jeg byggede/bygger historien over eller har ladet mig inspirere fra. ikke Burton (åbenlyst da jeg tyvstjæler en af hans sang titler til filmens titel) Historien er da også om en forfatter der har skabt sig en karriere i det fine selskab og hans down to earth arbejderklasse - med sprut, fattigdom, og alt hvad det indebærer af familieproblemer - far der aldrig har troet på sin søns evner, og med besværlig familie opvæskt har skabt en distance mellem de to. da faderen så ligger for døden skal nogle ting jo ses i øjnene. Egentlig havde jeg en lidt anden vinkel men næsten samme historie til en far og søn, men på grund af "bestillerens" ønske om Burton/Magisk realisme, men tænker lidt mere i bane af sønnnen trods karriere og penge, måske selv står i samme situation med sin familie, ikke med at tro på sin søn, men gennem affærer, arbejde osv. selv er igang med at smadre sin egen familie, som hans far på grund af manglende tro på sin søn, brudte drømme i liv og problemer i ægteskab og økonomi, gjorde, og dermed trods distancen der er/har været mellem dem, indser han måske er blevet som sin far, eller noget i den stil. Han dømmer måske sin far, men farmand lurer ham hurtigt og finder ud af/ved måske, sønnen selv fucker op...
#91 Martindan 17 år siden
Problemet er bare jeg har ikke den store tiltro til projektet stadigvæk....men nu vil jeg lige gi det en chance mere inden jeg fyrer det helt...
(man kan jo altid skrive på noget andet ved siden af)
#89:
Tror jeg har nævnt dem begge længere oppe i teksten... men here goes:
Crescendo - ungdomsfilm om et højskole band der kalder sig det musikalske navn Crescendo, og om deres liv på skolen med sex, stoffer, (besværlig) kærlighed og musik. (manus so far er i længde dømt til ca. 1 time og 23 min), men jeg synes stadig manus mangler noget... lige det der gør det til et killer script istedet for et.. tæt på og lige ved og næsten...
Why Should I Cry for you - kortfilm på ca. 15 min var planen. en far og søn historie der normalt skulle udspille sig i et magisk realistisk univers ala. Burton på et hospital og i flashbacks, men nu hvor den er droppet overvejer jeg at fjerne den del og gøre den langt mere stærk, realistisk og længere..
og før nogen skriger big fish...
Det var faktisk Stings og hans forhold til hans far jeg byggede/bygger historien over eller har ladet mig inspirere fra. ikke Burton (åbenlyst da jeg tyvstjæler en af hans sang titler til filmens titel)
Historien er da også om en forfatter der har skabt sig en karriere i det fine selskab og hans down to earth arbejderklasse - med sprut, fattigdom, og alt hvad det indebærer af familieproblemer - far der aldrig har troet på sin søns evner, og med besværlig familie opvæskt har skabt en distance mellem de to. da faderen så ligger for døden skal nogle ting jo ses i øjnene.
Egentlig havde jeg en lidt anden vinkel men næsten samme historie til en far og søn, men på grund af "bestillerens" ønske om Burton/Magisk realisme, men tænker lidt mere i bane af sønnnen trods karriere og penge, måske selv står i samme situation med sin familie, ikke med at tro på sin søn, men gennem affærer, arbejde osv. selv er igang med at smadre sin egen familie, som hans far på grund af manglende tro på sin søn, brudte drømme i liv og problemer i ægteskab og økonomi, gjorde, og dermed trods distancen der er/har været mellem dem, indser han måske er blevet som sin far, eller noget i den stil. Han dømmer måske sin far, men farmand lurer ham hurtigt og finder ud af/ved måske, sønnen selv fucker op...
tja... er i bedre form i dag kan jeg mærke :)