Gravatar

#21 filmz-vassago 19 år siden

Mackie-recordere, div. andre HDD-recordere, andre bånd mm. - der kan på de fleste mindre cams kun være 2 spor på båndet, og det er ikke altid nok, dertil kommer kvaliteten, som ikke altid er lige god på mini-DV, eller større formater for den sags skyld

Derfor kan man så vælge, at optage de ekstra lydspor andre steder, så man har noget mere at redigere med, eller man kan vælge at køre det igennem en lydmixer og derefter videre på bånd eller HDD for kvalitetens skyld - eller bare over på et medie/format hvor der ikke er den samme kompression. Der er forskellige årsager, det afhænger meget af hvad man lige har brug for.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 Collateral 19 år siden

Og hvor kan man købe sådanne mikrofoner (eller optagere)?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#23 filmz-vassago 19 år siden

Det kan købes hos musikforhandlere og forhandlere af tv-udstyr - umiddelbart vil jeg mene at det er overkill at starte med den slags.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 filmz-paladrim 19 år siden

I kunne også bare lave det selv.. Det gjorde vi..

Vi brugte:

2 stk 30 * 10 cm "lister"
1 stk. 30 * 30 cm træplade ( ca. 3 cm tyk )
2 stk. metal plader med tre huller.
2 skruger
1 møtrik.
og til sidst en tupe trælim.

Så kiggede vi på hvordan de ægte så ud, og lavede en magen til.

( Vores project pt. er at lave en Dolly fra bunden, det næste bliver en rig )

Regner med at vi kan lave tegninger og en uførlig forklariing og smider den på nettet ASAP.
Gravatar

#25 JannikAnd 19 år siden

På eBay er der en sælger (under firmaet "Guerilla Filmmaking"), der sælger vejledninger til opbygning af filmudstyr til billig penge. Har selv købt en cd-rom med over 500 siders diverse vejledninger inkl. dolly, steadicam, rig, kran etc.

Her er en lille genvej til hans butik på eBay. KLIK.
Gravatar

#26 gi-jones 19 år siden

#25: Hvordan er kvaliteten af hans guides? Er det noget der virker eller hvad? Det ser ret fedt ud, men jeg gider ikke betale for det, hvis der bare står at man skal gå ud og købe en masse dyre sager for at få det til at virke.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#27 JannikAnd 19 år siden

Tja, for at være helt ærlig har jeg ikke nået at lave noget endnu, da jeg kan låne, som det passer mig via. mit gymnasium. Men deres reklame siger, at man kan bygge udstyr for under 100 kr. Selve guiden er meget detaljeret på min...
Gravatar

#28 gi-jones 19 år siden

Hvad betalte du for sådan en satan?
Gravatar

#29 JannikAnd 19 år siden

I danske penge ca. 80 kr. med levering.
Gravatar

#30 gi-jones 19 år siden

Hmmm. Den er svær. Kunne jo godt være at man skulle investere i sådan en fucker.

Skriv ny kommentar: