Gravatar

#1 filmz-jtv 19 år siden

Er der nogen der ved hvor man kan købe et klaptræ og hvad det koster?
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Du kan købe en acryl 'klaptræ' flere steder på nettet til en 4-500kr, men skal du have en med timecode, så er du hurtigt over 5000kr.

Keyword: clap board
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-jtv 19 år siden

kan man ikke købe et i danmark?
Gravatar

#4 gi-jones 19 år siden

Vi brugte ét i et stykke tid, men blev trætte af det. Det er intet værd, medmindre man optager lyden på et medie for sig selv, og det har vi endnu ikke haft nogen grund til. Men vi har self et alligevel :) Det skal man jo have.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmz-vassago 19 år siden

Tror umiddelbart at det er billigst i udlandet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 filmz-write-off 19 år siden

Det ved i jo sikkert allesammen godt men ville bare lige nævne, at man jo ikke nødvendigvis har brug for et klaptræ på en amatørproduktion!
Et simpelt klap med hænderne og en der forinden lige siger højt og tydeligt i mikrofonen, hvilken scene det er og på hvilket bånd, så er det ganske udemærket!
Hvis man vælger at sykronisere på denne måde er det bare vigtigt at den der klapper, vender sine hænder helt vandret, så man ikke bliver i tvivl om hvornår klappet matcher med lyden! Har prøvet hvor den ansvarlige "klapper" bare klappet et klap, som faktisk talt var umulig at skælne i post!
Sikke noget!
Vi blev aldrig helt de samme efter det!
Gravatar

#7 Thorsby 19 år siden

Dansk forhandler af bl.a. klaptræer:

Bico Professionel A/S
Rentemestervej 2
2400 København NV

Tlf. +45 35 84 02 95

www.bico.dk
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#8 Thorsby 19 år siden

#2 Jeg ville nu heller ikke anbefale et tidskode klap. Hellere optaget syncet tidskode, og så blot alm. klaptræ til backup.

#5 Når man optager lyd i kameraet, så er der ikke meget grund til at klappe. Personligt undgår jeg dog altid lyd i kameraet hvis muligt. Selv med lyd i kameraet, ville jeg dog mene at en en form for identifikation af scener og takes - om ikke andet blot fordi at et klaptræ/skilt midt i billedet er let at skelne når man leder i materialet.

#6 Håndklap kan sagtens bruges, men et klaptræ gør unægteligt arbejdet noget nemmere. Både under og efter optagelser. Ved håndklap mangler du trods alt en visuel identificering af scenen.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

www.filmtools.com

Har også set et hos CAV i Århus.
-Begge info er med tak til Johan fra Y2G TV.

#8: Som sagt optog vi en novellefilm med klaptræ og brugte det ikke til en eneste ting under redigeringen. Men det er ekstra bøvl, og råoptagelser. Hvorfor vil du optage lyden seperat?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-jtv 19 år siden

Til Thorsby:

Hvor henne på www.bico.dk kan man finde et klaptræ? Jeg kan ikke finde et.

Skriv ny kommentar: