hehe - ok. Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke er inspireret af hverken Nightmare eller Corpses bride da jeg ikke har hørt nogle af dem :) (ved god Nightmare skulle være ret godt, men jeg mistede så småt interessen for Elfman siden omkring Batman og Edward Scissorhands)
#12 Morricone er faktisk ikke en jeg kender så meget til andet end Untouchables og et par af hans Leone ting. Tak for komplimenterne :)
Har faktisk aldrig set den da Burton ligeledes mistede min interesse. Har dog set big fish som er ganske fin, og Abernes Planet som gav mig lyst til at hænge mig :D
Har ikke set nogle af dine to nævne, har altid haft det lidt mærkeligt med Big fish, har kun set reklamerne og der brugte de musikken fra Edward saksehånd, det syntes jeg var fake agtigt, og så gad jeg ikke se den...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Godt nummer, men jeg synes nu slet ikke der er meget Elfman over det. Hvis der skulle ligge noget inspiration bag, så synes jeg nærmere, det er James Newton Howard. Jeg tænker ikke på et specielt stykke af ham men mere stilen, hvor især koret lyder meget Howardsk :)
Må jeg spørge hvilke samples du bruger? Det lyder så tæt på det rigtige, som jeg aldrig før har hørt... Er det Vienna Symphonic Cube, eller er det noget andet...
#11 Patriarch 18 år siden
Danny Elfman inspireret? Hmmm... ikke ummidelbart - jeg tror det er børne koret til sidst der giver dig den tanke. Men ok - Elfman er da ikke værst :)
#12 Æsop9000 18 år siden
Jeg tænkte dog mere på Morricone, da jeg hørte det, men Elfman, ja det er nok nærmere.
#13 SpielbergFreak 18 år siden
Det sjovt du sige Elfman, Nightmare before og Sleepy Hollow. For jeg tænkte Corpse Bride og Elfman...
Hehe :-)
#14 Patriarch 18 år siden
#12 Morricone er faktisk ikke en jeg kender så meget til andet end Untouchables og et par af hans Leone ting. Tak for komplimenterne :)
#15 Collateral 18 år siden
#16 Patriarch 18 år siden
Har faktisk aldrig set den da Burton ligeledes mistede min interesse. Har dog set big fish som er ganske fin, og Abernes Planet som gav mig lyst til at hænge mig :D
#17 Collateral 18 år siden
#18 Michael Andersen 18 år siden
#19 thomas040 18 år siden
Hvad bruger du af rumklang? Er det logic?
Mange tekniske spørgsmål. Det lyder smukt.
#20 thomas040 18 år siden
ligesom du måske hænger lidt fast i computerspillene, hænger jeg fast i jinglerne...
håber ikke at jeg har været for "presumptious"...