ok.... Saw, Cabin Fever, Motel og Wolf Creek og så videre er alle low budget horror der har fået succes... konceptet er jo ligetil - en ægte horror genre, en vis historie med potion kliche og en potion originalitet blandet godt sammen, nogle filmmagere uden grænser og morale, et frisk cast med på den værste og paw.... succes.
jeg er selv filmmager - min yndlings funktion er primært manusskriptforfatter, men har da fungeret som både producer og instruktør med en vis succes - og jeg sidder og tænker... hvor kunne det være fedt at lave noget alike den slags... noget billig men god horror action der byder på noget ægte genre uden at sucke.....
nu sidder jeg og tænker... andre film magere her på Filmz end mig der har lyst til at forsøge at kaste sig ud i det her projekt? fordi så er jeg da helt klart åben for en dialog....
Når du har lænset Zentropa eller lignende for et budget - så skal jeg give dig et KICKASS score :)
Anyway, jeg synes det er en fed ide - elsker den slags initiaiver. Ville også være frisk på at instruere den (har instrueret en del kortfilm), hvis det ikke lige var at jeg var flyttet til odense.
altså jeg forestiller mig selv kun som manuskriptforfatter på det her hvis det kom op og stå.... (tidspres med arbejde gør jeg ikke lige kan tage fri til optagelser som jeg lyster pt. og i nær fremtid)
bor i Rødovre, sjælland, men flytter snart til København.. ikke at det hjalp..
sejt by the way.. vi er en fra København, Fyn og Jylland....
Det sjove er at jeg længe har ville i gang med at instruere igen - men har manglet manus! Det synes jeg er det sværeste - der er jeg sku ret picky. Og uden manus, ja så kommer man igen vejne :-/
Selvom horror indtil nu ikke har været min genre, er jeg altid åben hvis du har en god historie. Jeg som bekendt instruktør/producer og har jo før været med til at stille den slags på benene. Men det kræver en fed idé.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
ja, det lyder som en god ide og jeg vil godt give en hånd med. jeg har en del erfaring med af stå bag et kamare og lidt med lyd og lys, men ville være frisk på af prøve noget nyt. kommer selv fra sjælland og har været på viborg medie skole, det lyder godt glæder mig til at høre mere
tak for jeres postive respons... synes vi må kigge på det..
hmm.. har ikke en historie nu.. ville gerne udvikle den sammen med instruktøren, treatment/synops whatever, og så skrive manus og udvikle dette sammen med instruktør/produceren evt. (altså de/ham/hende fungerer som scriptdoctor)
synes man skal følge det koncept jeg beskrev ovenover. en historien med halvt om halvt cliche og originalitet. et par filmmagere der tør og vil, et cast med på den værste. desuden skal man heller ikke gøre det værre end værre er. Man skal altså ikke skrive ting ind i filmen som man ikke kan lave eller bruge ting vi ikke kan skaffe.. men any den slags til den tid...
men altså enten drop mig en pm eller fang mig på min msn [email protected]
som sagt har ikke en historie endnu... men har forskellige veje man kan gå....
enten køre det klassike fanget i ødemands land som de fleste horror gysere gør..
eller, og den her ide fik jeg efter en samtale med en amerikansk filmstudent ved en filmfestival i nashville. hun skrev på en kortfilm om kannibalisme der foregår i et ganske normalt forstadssamfund. den ide fandt jeg interessant. Istedet for altid at have gyset på et øde sted kunne man prøve at rykke den ind i velkendte omgivelser.. eksempelvis.
man kunne også i den danske ånd gøre gyset mere åndeligt.. spirituelt..
men ok. drop mig en pm eller fang mig på msn.. vil gerne prøve at se om det her kunne lade sig gøre.
#1 Martindan 18 år siden
konceptet er jo ligetil - en ægte horror genre, en vis historie med potion kliche og en potion originalitet blandet godt sammen, nogle filmmagere uden grænser og morale, et frisk cast med på den værste og paw.... succes.
jeg er selv filmmager - min yndlings funktion er primært manusskriptforfatter, men har da fungeret som både producer og instruktør med en vis succes - og jeg sidder og tænker... hvor kunne det være fedt at lave noget alike den slags... noget billig men god horror action der byder på noget ægte genre uden at sucke.....
nu sidder jeg og tænker... andre film magere her på Filmz end mig der har lyst til at forsøge at kaste sig ud i det her projekt? fordi så er jeg da helt klart åben for en dialog....
#2 Patriarch 18 år siden
Anyway, jeg synes det er en fed ide - elsker den slags initiaiver. Ville også være frisk på at instruere den (har instrueret en del kortfilm), hvis det ikke lige var at jeg var flyttet til odense.
#3 Collateral 18 år siden
#4 Martindan 18 år siden
altså jeg forestiller mig selv kun som manuskriptforfatter på det her hvis det kom op og stå.... (tidspres med arbejde gør jeg ikke lige kan tage fri til optagelser som jeg lyster pt. og i nær fremtid)
bor i Rødovre, sjælland, men flytter snart til København.. ikke at det hjalp..
sejt by the way.. vi er en fra København, Fyn og Jylland....
#5 Patriarch 18 år siden
#6 gi-jones 18 år siden
#7 filmz-ambu 18 år siden
#8 Martindan 18 år siden
tak for jeres postive respons... synes vi må kigge på det..
hmm.. har ikke en historie nu.. ville gerne udvikle den sammen med instruktøren, treatment/synops whatever, og så skrive manus og udvikle dette sammen med instruktør/produceren evt. (altså de/ham/hende fungerer som scriptdoctor)
synes man skal følge det koncept jeg beskrev ovenover.
en historien med halvt om halvt cliche og originalitet. et par filmmagere der tør og vil, et cast med på den værste.
desuden skal man heller ikke gøre det værre end værre er. Man skal altså ikke skrive ting ind i filmen som man ikke kan lave eller bruge ting vi ikke kan skaffe.. men any den slags til den tid...
men altså enten drop mig en pm eller fang mig på min msn [email protected]
som sagt har ikke en historie endnu... men har forskellige veje man kan gå....
enten køre det klassike fanget i ødemands land som de fleste horror gysere gør..
eller, og den her ide fik jeg efter en samtale med en amerikansk filmstudent ved en filmfestival i nashville. hun skrev på en kortfilm om kannibalisme der foregår i et ganske normalt forstadssamfund. den ide fandt jeg interessant. Istedet for altid at have gyset på et øde sted kunne man prøve at rykke den ind i velkendte omgivelser.. eksempelvis.
man kunne også i den danske ånd gøre gyset mere åndeligt.. spirituelt..
men ok. drop mig en pm eller fang mig på msn.. vil gerne prøve at se om det her kunne lade sig gøre.
#9 filmz-canner 18 år siden
#10 filmz-jtv 18 år siden
I kan jo se hvad jeg har lavet på min hjemmeside www.jonasvilhelmsen.dk