Er der nogen herinde der har en ide´til hvordan man optager og laver rigtig god lyd til en videoproduktion jeg er ved at lave. Jeg har bla. en scene hvor man er helt close-up på en smøg, og jeg vil gerne have lyden helt ren og kraftig når personen tager et hvæs - altså hører hvordan gløderne sitrer.... Jeg har selv en stereo microfon i den halvdyre klasse, men det er som om den ikke fanger lyden kraftig nok når jeg optager det på computeren, lydeffekten skal først ligges på senere i redigeringsprocessen.
Jeg har prøvet noget ligene, jeg skulle optage lyden af et ur,, det er ikke let. Jeg brugte en pc og en rigtig god mic,,men det bliv aldrig godt.
Tror man for det første skal finde et virkeligt lyddød sted total ro. så tror jeg man skal optage lyden med sin mic tilsluttet sit kamara,,tror måske der er en ret god mikrofon forstærker i de fleste, med mulighed for at justere forstærkningen.
Lydder spændene, sig til når di finde den helt rigtige måde.
Jeg skal ikke gøre mig til ekspert, men som udgangspunt vil jeg mene, at det er muligt.
Som #2 siger, skal du for det første sørge for at der er meget stille hvor du vil optage. Derefter må du lege lidt med lydstyrken på indgangen (mikrofon). Det hjælper sikkert en del hvis du har et godt lydkort. Bagefter vil det sikkert være nødvendigt at skrue mere op for lyden i et lydredigeringsprogram. Det vigtigste er at du får en ren lydkilde, altså en ren lyd af det du vil have. Så gør det ikke så meget det er lavt, det burde ikke være et problem at forstærke lyden bagefter i et lydredigeringsprogram.
#1 filmz-Emilio 19 år siden
Jeg har bla. en scene hvor man er helt close-up på en smøg, og jeg vil gerne have lyden helt ren og kraftig når personen tager et hvæs - altså hører hvordan gløderne sitrer....
Jeg har selv en stereo microfon i den halvdyre klasse, men det er som om den ikke fanger lyden kraftig nok når jeg optager det på computeren, lydeffekten skal først ligges på senere i redigeringsprocessen.
Håber der er nogen der har en ide....
#2 filmz-netrom1 19 år siden
Jeg brugte en pc og en rigtig god mic,,men det bliv aldrig godt.
Tror man for det første skal finde et virkeligt lyddød sted total ro. så tror jeg man skal optage lyden med sin mic tilsluttet sit kamara,,tror måske der er en ret god mikrofon forstærker i de fleste, med mulighed for at justere forstærkningen.
Lydder spændene, sig til når di finde den helt rigtige måde.
MvH Netrom1
#3 filmz-vassago 19 år siden
#4 filmz-cybermaze 19 år siden
Som #2 siger, skal du for det første sørge for at der er meget stille hvor du vil optage. Derefter må du lege lidt med lydstyrken på indgangen (mikrofon). Det hjælper sikkert en del hvis du har et godt lydkort. Bagefter vil det sikkert være nødvendigt at skrue mere op for lyden i et lydredigeringsprogram. Det vigtigste er at du får en ren lydkilde, altså en ren lyd af det du vil have. Så gør det ikke så meget det er lavt, det burde ikke være et problem at forstærke lyden bagefter i et lydredigeringsprogram.
Jeg vil også gerne høre om dit resultat.
Held og lykke.
#5 El vez 19 år siden