Gravatar

#1 filmz-harleydk 20 år siden

Hejsa,

som skrevet står - jeg har lige begået (endnu) et nyt manus; og i stedet for at sørge for kvalitetsbedømmelsen selv ku' det være fint at høre andres kommentarer. Så, ja, hvor intet vover, intet vinder:

(link slettet efter ønske fra brugeren).

Al konstruktiv kritik er absolut velkommen.

/Morten
[email protected]
Gravatar

#2 filmz-mads bo poulsen 20 år siden

Gider du ikke ligge det ud i andet fil form?
Gravatar

#3 filmz-JuuL 20 år siden

Er jeg helt ved siden af hvis jeg siger at du er fan af "i Kina spiser de hunde" og "den gode strømer"?

Det virker til at være meget inspireret af den type film.

Men det er ganske underholdende og velskrevet.

Når det er sagt, vil jeg måske foreslå dig, at du selv genlæser manuskriptet med kritiske øjne, og laver noget af det om, der er set på film før, for det er der en del af gennem manuskriptet. Det er ikke altid negativt, du skal bare passe på, at det ikke bliver for meget.

Btw. jeg synes det er flot, at du tør lægge det ud på nettet. Det ville jeg ikke selv turde, da der til hvert manuskript følger et enkelt menneskes vision - nogle mennesker vil tolke manuskriptet på andre måder, end den person der har skrevet det. Ved at lægge det ud på nettet vil folk, som overhovedet ikke kender dig (deriblandt mig), læse det. Disse personer har ingen idé har om, hvordan du ønsker filmens udseende skal være.
Om det virkelig er noget der er set før, eller om det vil blive fremstilt på en helt ny og anderledes måde.

Dermed har jeg også sagt, at jeg måske er helt ved siden af, når jeg sammenligner den med "i Kina spiser de hunde" og "den gode strømer".
Gravatar

#4 filmz-harleydk 20 år siden

Hej Mads,

hvilket format skal det være? ...Og hvorfor i et andet format, for i øvrigt? :-)

JuuL,

tak for de pæne ord. Du rammer en smule ved siden af; jeg er ikke fan af de to film. Jeg gik efter et mere dybdegående person-portræt. Men du rammer til gengæld helt plet mht. de to film, du nævner, når vi snakker min inspiration mht. action-sekvenserne. Dér skelede jeg til dem, helt sikkert.

Også et godt råd er at genlæse manus'et med kritiske øjne. Men det er svært, det skal der ikke være tvivl om - jeg har været så tæt inde på projektet, selvfølgelig, at det er svært at frigøre sig.

Det krævede ikke så stor overvindelse at lægge det ud på nettet. Til gengæld krævede det, hvad, 15 fuldførte manuskripfter før jeg havde noget jeg mente andre kunne få nytte af at læse ... :-)

For i øvrigt glemte jeg at smide synopsis og treatment op, disse to ting og det færdige manus hører vel retteligt sammen:

og

Gravatar

#5 filmz-JuuL 20 år siden

15 stk.! okay, der er mange. Var de alle af samme længde?

Hvor lang tid har du brugt på at skrive "mærket"?
Gravatar

#6 filmz-harleydk 20 år siden

Hej du,

ja, godt og vel. Jeg husker det ikke konkret, men er ret sikker på at i hvert fald de 10 af dem var full-features. Det er den eneste slags script der tæller i min bog, :-)

Selve outlinen tog mig godt og vel en måneds tid, og arbejdet på manus'et omkring 2 måneder, cirka. Jeg husker det ikke helt præcist, men det har ikke taget meget længere (Det bør det for i øvrigt heller ikke, men det er så en anden sag).

Jeg gætter på at du selv er manus-forfatter...?
Gravatar

#7 filmz-mads bo poulsen 20 år siden

Hej harleydk,

Smid lige dit manuskript op i .doc format, ligesom dine synopsis :)

Kan nemlig ikke læse .pdf, ved ikke hvorfor :|
Gravatar

#8 filmz-harleydk 20 år siden

Hej Mads,

no worries - her er den:

Håber at høre dine kommentarer ;-)

/Morten
Gravatar

#9 lagoni 20 år siden

mads, hvis du vil, kan du gratis downloade og installere Adobe Reader, så sku du gerne ku læse pdf-filer
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#10 filmz-Martin Schou 20 år siden

Hmm ... nåede til side 63 68 stykker og tænkte "nå, endnu en film, hvor sagen opklares fordi hovedpersonen bliver suspenderet ..."

Meget god indtil da
I'm not left-handed either.

Skriv ny kommentar: