Hej allesammen ville lige vise mit flag. Jeg har først lige opdaget at dette forum eksisterer...Jeg har ellers søgt længe efter et godt dansk forum :) har måtte "nøjes" med IMDB (kan anbefales) Men det virker til at her er seriøse debatører og det glæder jeg mig til at være en del af!
Jeg ville lige sprede mit spørgsmål (og overskrift)
Er her nogle desideret manuskriptforfattere?
Jeg arbejder selv på at blive instruktør men bruger og har brugt allermest tid på manuskripter.
Det kan jeg bestemt relatere til. Men jeg elsker især den første ide udvikling, Min hjerne arbejder/inspiration arbejder på højtryk og det er simpelthen så fedt. Og nogle gange kommer der nogle ting hvor man næsten ikke kan tro at det er fra ens eget selv? Og det er ikke for at lyde spirituel (og bestemt ikke religiøs) men jeg har det nogle gange som om at der er en kæmpe ide "verden" som man kan plukke fra hvis man bare åbner sig for den. Det er i hvertfald iøjefaldene at der ikke kommer noget til mig når jeg blokere mig selv i livet og følesmæssigt!!!?
Vi er her jo allesammen. Det store problem er, at der ikke er nogen, der skriver for at skrive. Alle skriver med det formål at instruere det selv, og det hæmmer i virkeligheden mulighederne. Der er meget få, der koncentrerer sig helt og holdent om at skrive, og det tvinger alle instruktører til at skrive deres ting selv. En ond cirkel, som jeg må erkende at være en del af, desværre.
Findes der nogen danske sider/forums for manuskriptfolk? Jeg har rodet lidt rundt, men ikke fundet noget. En dansk udgave at triggerstreet eller lignende ville ikke være at kimse ad.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
En gang ville jeg instruere, men efter at have prøvet det har jeg fundet ud af at jeg nok egener mig bedst til at skrive og lade det blive ved det. Så det gør jeg nu, omend jeg foretrækker at kunne være med på produktions siden senere i forløbet når det kan lade sig gøre. Så for mit vedkommende er det nu ren skrivning og skuespil. Jeg tror manges problem er at de ikke tør overgive deres manus til andre og det er synd. For det kan ofte være en god idé. Der findes trods alt ikke mange mennesker i verden der både er de bedste til at skrive og instruere. Ikke i Hollywood og nok heller ikke her.
#1: Velkommen til filmz, we trust you will like it. :)
#5: Det giver jeg dig ret i. Jeg skriver også selv, om end jeg endnu ikke rigtig har gjort det så meget i manuskripter. Men tror egentlig, det kunne være spændende at se andres fortolkning af det gennem instruktionsarbejdet. Dog vil jeg også med det samme være ærlig at sige, at jeg nok lidt har lidt af den samme angst for at overlade mit manuskript i hænderne på andre. Men der kan man vel blive nødt til at vove pelsen - til syvende og sidst handler det om, hvad filmen er bedst tjent med.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#4: jeg har virkelig ledt efter et dansk manuskript forum og har endnu ikke haft heldet med mig. men det kan jo være at man kan få samlet et stort netværk på denne side :)
#5: Jeg kender selvfølgelig også det med at holde på sine små "babyer" (som det virkelig kan være) Men er nu igang med fjerde udkast til en proffessionel instruktør der ønsker at producere min historie. Og det er super svært fordi man selvfølgelig kræver langt mere af sig selv end hvis man bare skulle gasse rundt med vennerne! Men i dette tilfælde er det skam cool at virkelig skulle inspirere en med sine skrevne billeder.
#6: TAK...Du har så ret i at det er vigtigt at tænke på filmens bedste. Ligesom Aristoteles (tror jeg nok) sagde, da han lavede historien om en lille dreng der spørger en billedhugger som står og hakker i en stor sten "hvad leder du efter?" hvor han svarer: "en stor hest" (måske var det ikke helt sådan men i forstår vel ideen) På samme måde har jeg hørt forfattere og instruktører sige at de bare skal finde ind til den histore som allerede er der! Det giver egentlig meget god mening i mit syge hoved :)
#3 Jeg skriver hvad det er jeg nu vil skrive om... Jeg kan bedst li' at skrive noget om gamle dage, overtro og mystik. Jeg er b.la. fascineret af computerspillet Diablo og dets karakterer og historie...
hvad med dem selv?
"Como estan, bitches?" homo proponit sed Deus disponit www.haddock100.com
Spændende! Jeg har aldrig selv været i stand til at skrive den slags... Både mine manuskripter og de filmprojekter jeg har fået startet handler om social arv, seksuelle afvigere og jeg i mine manuser derudover et specielt drive i at undersøge hvorfor mennesker konstant gennemgår mønstrer der konsekvent forpurrer deres "lykke". Den væsentslige af dem er frygten, men når alt kommer til alt så handler alt det der forpurrer hvores lykke vel om frygt? det er ihvertfald det jeg prøver at finde ud af :)
#1 filmz-write-off 20 år siden
ville lige vise mit flag. Jeg har først lige opdaget at dette forum eksisterer...Jeg har ellers søgt længe efter et godt dansk forum :) har måtte "nøjes" med IMDB (kan anbefales)
Men det virker til at her er seriøse debatører og det glæder jeg mig til at være en del af!
Jeg ville lige sprede mit spørgsmål (og overskrift)
Er her nogle desideret manuskriptforfattere?
Jeg arbejder selv på at blive instruktør men bruger og har brugt allermest tid på manuskripter.
Kunne jo være lidt spændende!
#2 filmz-Koenig 20 år siden
Det er noget af det fedeste, at sidde og selv opbygge en karakter, dets historie og måden den er på.
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#3 filmz-write-off 20 år siden
Men jeg elsker især den første ide udvikling, Min hjerne arbejder/inspiration arbejder på højtryk og det er simpelthen så fedt.
Og nogle gange kommer der nogle ting hvor man næsten ikke kan tro at det er fra ens eget selv? Og det er ikke for at lyde spirituel (og bestemt ikke religiøs) men jeg har det nogle gange som om at der er en kæmpe ide "verden" som man kan plukke fra hvis man bare åbner sig for den.
Det er i hvertfald iøjefaldene at der ikke kommer noget til mig når jeg blokere mig selv i livet og følesmæssigt!!!?
Men Koenig hvad skriver du for noget?
og er der nogle andre derude?
#4 gi-jones 20 år siden
Findes der nogen danske sider/forums for manuskriptfolk? Jeg har rodet lidt rundt, men ikke fundet noget. En dansk udgave at triggerstreet eller lignende ville ikke være at kimse ad.
#5 rimmer 20 år siden
Jeg tror manges problem er at de ikke tør overgive deres manus til andre og det er synd. For det kan ofte være en god idé. Der findes trods alt ikke mange mennesker i verden der både er de bedste til at skrive og instruere. Ikke i Hollywood og nok heller ikke her.
#6 evermind 20 år siden
#5: Det giver jeg dig ret i. Jeg skriver også selv, om end jeg endnu ikke rigtig har gjort det så meget i manuskripter. Men tror egentlig, det kunne være spændende at se andres fortolkning af det gennem instruktionsarbejdet. Dog vil jeg også med det samme være ærlig at sige, at jeg nok lidt har lidt af den samme angst for at overlade mit manuskript i hænderne på andre. Men der kan man vel blive nødt til at vove pelsen - til syvende og sidst handler det om, hvad filmen er bedst tjent med.
#7 filmz-write-off 20 år siden
#5: Jeg kender selvfølgelig også det med at holde på sine små "babyer" (som det virkelig kan være) Men er nu igang med fjerde udkast til en proffessionel instruktør der ønsker at producere min historie. Og det er super svært fordi man selvfølgelig kræver langt mere af sig selv end hvis man bare skulle gasse rundt med vennerne!
Men i dette tilfælde er det skam cool at virkelig skulle inspirere en med sine skrevne billeder.
#6: TAK...Du har så ret i at det er vigtigt at tænke på filmens bedste. Ligesom Aristoteles (tror jeg nok) sagde, da han lavede historien om en lille dreng der spørger en billedhugger som står og hakker i en stor sten "hvad leder du efter?" hvor han svarer: "en stor hest" (måske var det ikke helt sådan men i forstår vel ideen)
På samme måde har jeg hørt forfattere og instruktører sige at de bare skal finde ind til den histore som allerede er der! Det giver egentlig meget god mening i mit syge hoved :)
#8 filmz-Koenig 20 år siden
hvad med dem selv?
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#9 filmz-write-off 20 år siden
#10 Martindan 20 år siden
skriver også selv som alle andre herinde på det her Forum...
mine genre er så sci-fi, overnaturlige væsner og fænomener, thriller, vold, film noir, action/drama..
det er min boldgade....