Det er helt i orden. Det er småting, jeg gerne vil have på en bestemt måde, men det er kun indtil jeg får fortsættelse(r) på plads. Jeg sidder og overvejer en fortælling i fem dele, hvor de fire første følger folk som Lars i de 5 - 10 minutter det varer, optaget som var det en dokumentar. Hvor det vi ser som publikum ER dokumentaren, med den mandlige voiceover som den typiske fortæller i f.eks. en naturfilm (bortset fra at han snakker med hovedpersonen). Undervejs i filmene vil jeg så gerne have det her med, at nogle af personerne får en mistanke om, at stemmen har ret - der ér et kamera efter dem, og det er så det, Lars her stikker af fra. Vil også gerne have lidt cameos fra de andre film i filmene, hvor de lige får en kort lille replik som svar på noget af det stemmerne siger. Netop derfor er det en (i mine øjne) lidt vigtig detalje med noget af kameraføringen ... men der kan jeg naturligvis tage fejl. Det vil nok være nemmere at se, når/hvis jeg får skrevet yderligere historier.
Ved ikke lige om det giver mening, men min tanke er at gøre kameraet til en slags deltager i filmen, ganske som voiceover-stemmen er det. Dog ikke sikkert det vil gøre sig særligt godt på film.
Rigtig flot manuskript (min helt uprofesionelle mening, teknisk ved jeg intet om det), det virkede rigtig godt at du også har en kvindelig voice-over med. Personligt syntes jeg udtrykket 'dum som en dør' virker lidt malplaceret der til sidst, men det er nok bare mig...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Det er rigtig godt. Kan helt sikkert blive en sjov film. Du har dog ret, scenerne med edderkopper mm. kræver nogle lidt svære effekter. Det skal enten se godt ud, eller også skal du skrive dig ud af det. Hvor mange steder skal man egentlig se dem?
Jeg syntes det er fint på dansk og slutreplikken er fint, IMHO. Du mangler lige et scene skift fra biograf forhal til selve biografen.
gi-jones: Fotograf er altså et noget bedre ord :-) Kameramand holder altså ikke rigtig.
Jeg ved ikke om det overhovedet er nødvendigt at se det, Lars ser ... kommer lidt an på, hvordan det vil fungere for publikum - det kan jo nemt ske, det er for forvirrende, hvis de ikke ser det, han kan se ...
#25 Det kunne godt fungere uden tror jeg. Men det kræver at man tænker sig lidt om.
Men selvfølgelig skal der jo også være udfordring og ja, alt kan lade sig gøre. :-) Der er jo blot 3 faktorer: Tid, økonomi og kvalitet. Du kan altid opfylde to af disse faktorer på bekostning af den sidste. :-)
#26 På "I kina spiser de hunde" DVD'en er der en dokumentar, hvor Kim Bodnia 3 gange i diverse interviews kalder fotografen (Morten Søborg) for kameramand. En fotograf er jo en kunstner.
Hvis man evt. skulle holde det i dokumentarstil, så kunne man jo lave et "reenactment" af det, med anden skuespiller og skilt og hele molotjavsen ... ?
#21 filmz-Martin Schou 20 år siden
Det er helt i orden. Det er småting, jeg gerne vil have på en bestemt måde, men det er kun indtil jeg får fortsættelse(r) på plads. Jeg sidder og overvejer en fortælling i fem dele, hvor de fire første følger folk som Lars i de 5 - 10 minutter det varer, optaget som var det en dokumentar. Hvor det vi ser som publikum ER dokumentaren, med den mandlige voiceover som den typiske fortæller i f.eks. en naturfilm (bortset fra at han snakker med hovedpersonen). Undervejs i filmene vil jeg så gerne have det her med, at nogle af personerne får en mistanke om, at stemmen har ret - der ér et kamera efter dem, og det er så det, Lars her stikker af fra. Vil også gerne have lidt cameos fra de andre film i filmene, hvor de lige får en kort lille replik som svar på noget af det stemmerne siger. Netop derfor er det en (i mine øjne) lidt vigtig detalje med noget af kameraføringen ... men der kan jeg naturligvis tage fejl. Det vil nok være nemmere at se, når/hvis jeg får skrevet yderligere historier.
Ved ikke lige om det giver mening, men min tanke er at gøre kameraet til en slags deltager i filmen, ganske som voiceover-stemmen er det. Dog ikke sikkert det vil gøre sig særligt godt på film.
#22 lagoni 20 år siden
#23 filmz-Martin Schou 20 år siden
Jeg har nu downloadet Final Draft-demoen, og det er da et godt stykke værktøj :-)
http://www.angelfire.com/film/martinschou/crazy_ma...
Ændret lidt på dialogen men ikke meget.
gi-jones: Hvor fandt du de tids-inkonsekvente passager? Jeg kan ikke lige finde dem, men det er nok også fordi, jeg har skrevet stadset ;-)
#24 Thorsby 20 år siden
Jeg syntes det er fint på dansk og slutreplikken er fint, IMHO.
Du mangler lige et scene skift fra biograf forhal til selve biografen.
gi-jones: Fotograf er altså et noget bedre ord :-) Kameramand holder altså ikke rigtig.
#25 filmz-Martin Schou 20 år siden
#26 gi-jones 20 år siden
Med hensyn til effekterne, så skal der jo også være lidt udfordring. Alt kan lade sig gøre.
#27 Thorsby 20 år siden
Men selvfølgelig skal der jo også være udfordring og ja, alt kan lade sig gøre. :-) Der er jo blot 3 faktorer: Tid, økonomi og kvalitet. Du kan altid opfylde to af disse faktorer på bekostning af den sidste. :-)
#26 På "I kina spiser de hunde" DVD'en er der en dokumentar, hvor Kim Bodnia 3 gange i diverse interviews kalder fotografen (Morten Søborg) for kameramand. En fotograf er jo en kunstner.
#28 filmz-Martin Schou 20 år siden
#29 Thorsby 20 år siden
Jeg syntes nu du skal holde dig til samme hovedperson.
#30 Patriarch 20 år siden