Hej, Jeg er lidt i vildrede med hensyn til forståelsen for de to formater NTSC og PAL. Jeg har selv et NTSC kamera, men når jeg henter det ind i Adobe Premiere i NTSC format virker det som om min computer bliver langsommere, altså når jeg skal rendere det. Hvorimod når jeg bruger PAL går det stærkt, selv om det stadig er NTSC jeg henter ind.
I amerika kører man vist med 30 billeder i sekundet, og i europa 25 billeder i sekundet på fjernsyn. Jeg ved ikke om det så er forskellen på NTSC og PAL. Men det kunne forklare hvorfor NTSC er langsommer, da der er flere billeder pr. sekund der skal renderes. ;-)
5 frames? jeg vil ikke mene det burde gøre computeren langsommere. Det vil måske tage lidt længere at renderer, hvis det er det der hentydes til? Derudover er NTSC 60Hz mod PAL's 50 Hz. Jeg mener derimod at NTSC bruger færre linie(480) end PAL(576)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
jeg vil nu nok mene det kan lade sig gøre, bare du laver den til alle regioner. om der opstår et problem med NTSC og et PAl tv, skal jeg ikke kunne sige, tænker på at billedet kan blive sort/hvid. men en R2 afspiller burde ikke have problemer med at afspille den.
De fleste dvd-afspillere kan afspille såvel pal som ntsc, og så længe fjernsynet også kan, så er det underordnet, om filmen bliver lavet som pal eller ntsc.
#1 filmz-Emilio 19 år siden
Jeg er lidt i vildrede med hensyn til forståelsen for de to formater NTSC og PAL.
Jeg har selv et NTSC kamera, men når jeg henter det ind i Adobe Premiere i NTSC format virker det som om min computer bliver langsommere, altså når jeg skal rendere det. Hvorimod når jeg bruger PAL går det stærkt, selv om det stadig er NTSC jeg henter ind.
Nogen der har en forklaring på dette??
#2 filmz-gimleno1 19 år siden
#3 DarkLight 19 år siden
Lidt info her.
Logisk set, burde computeren ikke blive langsomme...
#4 danschier.dk 19 år siden
#5 aknot 19 år siden
Det er rigtigt at NTSC er 30 billeder, og PAL er 25.
så det kunne da være en grund.
#6 DarkLight 19 år siden
Derudover er NTSC 60Hz mod PAL's 50 Hz. Jeg mener derimod at NTSC bruger færre linie(480) end PAL(576)
#7 filmz-Emilio 19 år siden
#8 HeavyClaus 19 år siden
Nej vil ikke mene det kan lade sig gøre. Du kan måske ligge en PAL og en NTSC udgave af filmen på samme dvd?
#9 aknot 19 år siden
jeg vil nu nok mene det kan lade sig gøre, bare du laver den til alle regioner.
om der opstår et problem med NTSC og et PAl tv, skal jeg ikke kunne sige, tænker på at billedet kan blive sort/hvid.
men en R2 afspiller burde ikke have problemer med at afspille den.
#10 myggen 19 år siden