Gravatar

#1 filmz-Polar Films 14 år siden

Davs. Ja så er det gået et år siden mig og min ven (Polar Films) har lavet en kort film, og denne gang er det ikke til nogen kortfilm konkurance så derfor havde vi frie hænder denne gang.

Filmen er optaget og redigeret på 2 ugers tid og det har været et 2 mands project, i den forstand er vi meget stolte over for resultatet.

Vi havde et mål og det var at lave den flotteste færøeske fillm der nogensinde er lavet, og vi syntes at vi har klaret at række vores mål (nu er der kun 1 rigtig "full-lenght" færøsk film lavet og den er ikke flott på nogen måde) resten er kortfilm. Derfor lagde vi mest kræfter på effekterne/kamera arbejde og den slags. Men dog vi prøvede også at lave den så interesandt og spændende som muligt

Men nok med det, nu skal i så se filmen! Det er første del ud af 4 i vores kortfilm miniserie (at lave film er vores hobby så 2'del kommer ikke før juleferien)

Filmen har også undertekster så i kan forstå hvad der bliver sagt.

Og ja der er en lille stavefejl i sluttningen :P

Her er filmen så i HD kvailitet og det andbefaldes selvfølgelig at i sær den I HD, linken er direkte high difinition link så bare tryk og kik :)

Enjoy.

Gravatar

#2 Bony 14 år siden

Meget fin første del og flotte billeder. Dog fandt jeg det irriterende, at kameraet vuggede sådan hele tiden. Det var nærmest som at sidde på en robåd. Jeg tror hurtigt, at jeg ville kunne blive søsyg, hvis jeg skulle se en helt film sådan der. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 mr gaijin 14 år siden

Overraskende godt! Rigtig fedt, at I bruger naturen så effektivt. Simple, men gode frames. Og også et godt præmis for historien: En kunstner der kæmper med en vision, ingen andre kan se. Spændende. Jeg fik associationer til "Blowup".

Jeg ønsker jer alt held og lykke fremover.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4 filmz-Polar Films 14 år siden

Tak for jeres kommentare :) #2 ja vi prøvede at eksperimentere lidt og at bruge en anden slags kamera stil en de fleste var en del af det hele. Vi fik inspiration fra Prison Break, kameraet er ikke håndholdt men vi har det løst på stativ, altso vi kan dreje det til alle retninger, måske var det lidt for meget, men det er ihvertfald en stil vi gerne vi vil beholde, men måske i en mere nedtunet stil :)
Gravatar

#5 gi-jones 14 år siden

Ok, så har jeg også set den igennem.

Som sådan er det ikke en dårlig begyndelse på et eller andet, men jeg har ikke den store forståelse af hvad det er der foregår når filmen slutter. Og det føles lidt som om at alt det væsentlige skete i de sidste 2 minutter. Resten var ren karakteropbygning, hvilket er ret voldsomt for en kortfilm. Hvis man laver en film på 10 minutter er der i min verden nød til at ske noget afgørende, ganske hurtigt efter den er begyndt.

Visuelt ser det til gengæld skidegodt ud. Jeg er med Bony på at vuggeriet er lidt underligt, men et ok stilvalg. Hvordan er det laver? Er det en post-ting?
I bruger også en ret tung vignettering hele vejen igennem. Den giver en god effekt nogle gange, men er decideret irriterende andre steder (dialogscenen med joggeren fx.) Jeg ville nok have valgt at variere den i forhold til de enkelte klip.
Colorgradingen er til gengæld sygt flot og meget stemningsfuld. Fed idé at det hele ændrer sig efter han går igennem døren.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-Polar Films 14 år siden

Vi ville gerne ha karakteropbygning nu hvor dette ikke er en "almindelig" kortfilm men heller en kortfilm miniserie. vi er kun 2 personer i Polar Films og at lave en kortfilm på 40 min eller deromkring ville være et lidt for stort bid i en omgang, så vi laver bare en miniserie istede.

Vuggeriet er lavet sådan at: Vi har kameraet på et stativ, normal ville man kunne spænnde det sådan at man ikke kunne kunne flytte kameraet eller måske bare flytte det til højre/venstre, eller bare op/ned, vi har sat det fast på stativet men har det "løst" på samme tidspunkt så vi kann vugge det.

Ellers takk for kommentaren :)
Gravatar

#7 gi-jones 14 år siden

Ok. I så fald er det i hvert fald teknisk ret gennemført. Man undervurderer nemt hvor svært det er at lave den slags uden grimme ryk i bevægelserne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: