Jeg har Pinacle V.8 (købt i alm. butik for ca. 3000 kr.) liggende på computeren. Det er ret godt til de basale ting, men hvis man skal grade og kontrollere farver etc. er det ikke særligt godt. Gennem min skole har jeg adgang til Finalcut Pro, hvilket jeg synes er fremragende. Hvor meget dette program koster ved jeg ikke, men jeg formoder du muligvis kommer til at slippe omkring 4000-5000 kr. (dette er bare et gæt). Så er det til gengæld også industri standard. Jeg har endnu ikke set Finalcut Pro i en almindelig butik, men nu har jeg heller ikke rigtig ledt efter det, da jeg ikke har penge til det. Det kan dog bestilles over internettet.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Bruger også Pinnacle (version 9) , som jeg har købt i Merlin mener jeg. Det er som #2 også siger, lidt amatør baseret, men det er ok, og det eneste jeg kender til. Man kan sagtens lave fede ting med det, hvis bare man ikke bruger deres "standard" ting.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#5: Det kan også mange gode ting, men man skal holde sig fra det til store projekter. På et tidspunkt har det, det med at "miste overblikket". Projektfilerne bliver sindsygt store og hele programmet bliver langsommere og langsommere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
jeg har personligt redigeret i Sony Vegas 6.0, med stor succes. Dog er jeg også i det program støt ind i problemer ala #6, men det skyldes sandsynligvis nærmere hastigheden på min computer, end programmet. Jeg bryder mig ikke specielt om premiere, og kan ikke udstå pinnacle.
jeg mener at både DR1 og Tv2 bruger final cut, mens en lang række filmklippere i Danmark sætter deres lid til avid express pro...
#1 filmz-dkkristian 18 år siden
Har i købt det eller downloaded det ?
#2 frahm-2 18 år siden
#3 Collateral 18 år siden
#4 filmz-vassago 18 år siden
#5 dolphinfriendly 18 år siden
#6 gi-jones 18 år siden
#7 Collateral 18 år siden
#8 filmz-vassago 18 år siden
#9 Zabriskie 18 år siden
jeg mener at både DR1 og Tv2 bruger final cut, mens en lang række filmklippere i Danmark sætter deres lid til avid express pro...
Mulighederne er mange.
#10 Collateral 18 år siden
Hm, er man i tråden nået frem til en konklution omkring hvilket program der ville være bedst, til rimelige penge?