Hm, ok...fik bare de links stukket ud af en amerikaner gut for en måneds tid siden, har ikke rigtigt haft tid til at nærchecke, men gælder samme regel for dem alle?
Jeg har nu kigget det andet link! det er noget mystisk musik! og info på siden er yderst sparsom,,, i korte træk "skriv hvis du vil vide mere" Men det musik er virkeligt mystisk,,, ikke dårligt lavet,,, men jeg ville nok have svært ved at finden det helt store at bruge det til! det er simpelhent for sært.... Men de har været gode til at lege med mange forskælige lyde.
hehe, jah, har selv lige siddet og lyttet til noget af det...fint hvis man vil lave en David Lynch tribute film *G* Men om ikke andet kan man jo altid maile dem hvis man er interesseret i noget af det og checke vilkårene 100% op..
Tjaa jeg sidder også selv og lytter! det er sådan noget musik man ikke behøver tinke til! og man opdager ikke hvis der mangler et nummer... Men jeg tror ikke jeg har behov for at tage kontagt med dem,,, lige med det samme.
MvH Netrom1
Ps. men hvis der er andre som skulle have lyst til at finde ud af noget med dem, så er jeg da nysgerig efter hvad de siger!
Jeg ved jeg har sagt det før, og måske undervuderer jeg noget? Men er det ikke nemt nok at komme kontakt med en musiker der kunne være interesseret i at lave musik til en seriøs film og dens "skaber"? Hvis i har brug for det, så kender jeg personligt en som jeg selv er ved at bruge, og han er altid med på at lave noget gratis - som det er nu i hvertfald ;)
Jeg ved også at man kan sætte et opslag på www.aage.dk hvor man jo bare kan skrive det som det er: Instruktør søger musiker til film - Den ønskede musik stil er "you got mail" møder "Die Hard - with a venegance". Filmen handler om en udmattet bokser der sammen med en eks. CIA agent skal undersøge politimænd under bestikkelse. Under forløbet bliver de begge forelsket i deres homoseksuelle landskabsdesigner. Mod slutningen har de sex med tre dobbel agenter og vinder beundringen fra deres 9 klassses lærere og lever lykkeligt til deres dages ende!
#25 Det er da den fede historie :-) Jov det kan man da godt gøre, få lavet musikken af en som kan. Men det er jo ikke lige det diskussionen går ud på. Men jeg kan godt lide iden om at have noget musik liggene som man bare kan bruge af....uden at spøre nogen eller betale nogen.
Når din gode film bliver færdig så bliver den så god at du kan få den vist! (siger vi) så kommer der noget med at der skal betalse for det musik som er i filmen. det er ikke dig som skal betale men tv stationen. Jeg har ingen anelse om hvordan det forgår! men jeg kan godt lide tanken om at kunne sige til tv stationen at det skal de ikke tinke på! alt er betalt. Men jeg ved det ikke? Er der nogen som har prøvet?
#26 Jeg overhørte lige præcis sådan en samtale! Hvis et band som er koda registreret benytter deres musik i din film så skal dem som viser filmen - ikke dig - betale koda penge og det er der sjældent nogen i vores situation der interreseret i, da det jo i forbejen ikke er helt nemt at få vist sin film på de store lærreder! Men man kan jo også lave en aftale med bandet/musikeren om at de ikke skal oplyse det til koda, hvis de vil have at man får deres musik vist, som de fleste har ambitioner om - det kunne være vejen frem :)
#27 jep det er fuldkommen rigtigt! men det kunne godt komme til at gå udover bandet/musikeren hvid de ikke oplyse det til koda. For det skal de vist hvis de er medlem af koda. og de vil jo sikkert gerne have deres navn på filmen. Så det kan godt være en lidt ond måde at lave aftalen på da vi som filmfolk så bare flytter problemmet.
Men det er den måde jeg har forstået at det fungere på,, med betaling fra framviser til koda.
#29 Ja, det er også efter min overbevisning korrekt. Derfor giver det selvfølgelig jo så også sig selv at en filmproduktion er nemmere at sælge til f.eks en TV-station eller hvad det nu må være, hvis musikken er gratis - eller alternativt, hvis en special aftale er indgået med kunstnerne. Ikke nok med at det så vil være billigere at vise filmen, det sparer også en masse papirnusseri :-) Men da du kender til koda osv., så har jeg et spørgsmål om noget jeg tit har tænkt over.. Er det ikke noget dælens administrationsrod at sidde med? Jeg mener, hvis nu nogen bruger din musik uden din tilladelse eller "glemmer" at oplyse dig når de har brugt det eller hvad der kunne dukke op af problemer?
#21 filmz-gimleno1 19 år siden
#22 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
#23 filmz-gimleno1 19 år siden
#24 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1
Ps. men hvis der er andre som skulle have lyst til at finde ud af noget med dem, så er jeg da nysgerig efter hvad de siger!
#25 filmz-write-off 19 år siden
Hvis i har brug for det, så kender jeg personligt en som jeg selv er ved at bruge, og han er altid med på at lave noget gratis - som det er nu i hvertfald ;)
Jeg ved også at man kan sætte et opslag på www.aage.dk hvor man jo bare kan skrive det som det er:
Instruktør søger musiker til film - Den ønskede musik stil er "you got mail" møder "Die Hard - with a venegance".
Filmen handler om en udmattet bokser der sammen med en eks. CIA agent skal undersøge politimænd under bestikkelse. Under forløbet bliver de begge forelsket i deres homoseksuelle landskabsdesigner. Mod slutningen har de sex med tre dobbel agenter og vinder beundringen fra deres 9 klassses lærere og lever lykkeligt til deres dages ende!
Så nemt er det!! Og hvis du også vil kunne konstruere så betagende plots så prøv: http://www.maddogproductions.com/plotomatic.htm
Det kan man have meget sjov med ;)
#26 filmz-netrom1 19 år siden
Jov det kan man da godt gøre, få lavet musikken af en som kan.
Men det er jo ikke lige det diskussionen går ud på. Men jeg kan godt lide iden om at have noget musik liggene som man bare kan bruge af....uden at spøre nogen eller betale nogen.
Når din gode film bliver færdig så bliver den så god at du kan få den vist! (siger vi) så kommer der noget med at der skal betalse for det musik som er i filmen. det er ikke dig som skal betale men tv stationen. Jeg har ingen anelse om hvordan det forgår! men jeg kan godt lide tanken om at kunne sige til tv stationen at det skal de ikke tinke på! alt er betalt. Men jeg ved det ikke? Er der nogen som har prøvet?
MvH Netrom1
#27 filmz-write-off 19 år siden
Men man kan jo også lave en aftale med bandet/musikeren om at de ikke skal oplyse det til koda, hvis de vil have at man får deres musik vist, som de fleste har ambitioner om - det kunne være vejen frem :)
#28 filmz-netrom1 19 år siden
Så det kan godt være en lidt ond måde at lave aftalen på da vi som filmfolk så bare flytter problemmet.
Men det er den måde jeg har forstået at det fungere på,, med betaling fra framviser til koda.
MvH Netrom1
#29 lasse78 19 år siden
#30 filmz-gimleno1 19 år siden
Men da du kender til koda osv., så har jeg et spørgsmål om noget jeg tit har tænkt over.. Er det ikke noget dælens administrationsrod at sidde med? Jeg mener, hvis nu nogen bruger din musik uden din tilladelse eller "glemmer" at oplyse dig når de har brugt det eller hvad der kunne dukke op af problemer?