Gravatar

#1 filmz-DonDiegoDeLaVega 19 år siden

Hej alle

Vi er nogle stykker der er i gang med et lille splatterfilmprojekt, og i den forbindelse har vi en zombie som skal bøffes adskillige gange. I den forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogen der har nogle gode tips til en fed splattereffekt hvor personen bliver skudt og blodet "sprænger ud" - UDEN brug af diverse sprængfarlige pyro-technics :-) !

Gravatar

#2 filmz-psykopatrick 19 år siden

Bogen "Special effekter til film og teater" af Janus Vinther har muligvis nogle idéer!

Eller vil jeg forslå noget med en sprøjte og så en slange ind under noget voks...
-----
Gnomes: Time to go to work, work all night. Gotta get underpants we. We won't stop until we have underpants. Lots of yummy pants we.
Gravatar

#3 filmz-cybermaze 19 år siden

Det var en svær en. Det kunne jeg også godt tænke mig at vide lidt om.
Gravatar

#4 filmz-gimleno1 19 år siden

Jeg kan endvidere på det varmeste anbefale Janus Vinther - han er både hamrende dygtig, inspirerende og behagelig at arbejde sammen med :-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Jeg fandt noget engang med folk der brugte trykluft. Ret harmløst, og det så faktisk ret fedt ud. Kan self ikke huske hvor jeg fandt det :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-gimleno1 19 år siden

Tag en kigger på Janus Vinther's hjemmeside:

http://www.spfx.dk/
Gravatar

#7 filmz-DonDiegoDeLaVega 19 år siden

Vi kunne sådan set godt tænke os selv og lave denne her effekt og ikke bruge penge på en ekstern konsulent til det (Janus). Er der nogen der ved hvordan man kan lave det med fx. trykluft? Eller findes der andre metoder?
Gravatar

#8 filmz-gimleno1 19 år siden

#7 Du kunne jo evt. maile ham og spørge om råd, er da sikker på at han gerne vil give tips og vejledning gratis hvis blot det kan holdes pr. e-mail :)
Gravatar

#9 lasse78 19 år siden

Få fat i "en fars" compressor og så er det bare med at blaste der udaf. En spændende mulighed.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#10 filmz-DonDiegoDeLaVega 19 år siden

Så spørger jeg lige dumt: hvad er "en fars" compressor :-) ?

Skriv ny kommentar: