Gravatar

#1 evermind 15 år siden

Jeg vil lige benytte lejligheden til at dele mit debut-filmprojekt med jer her på filmz. Det er en zombie-rapmusikvideo, jeg har lavet med/for min ven, rapperen Meller.

[url= hæmningerne gå[/url] har et budget på ca. 2000 kr. og er indspillet og redigeret på to dage med et Canon MV600i DV-kamera og Pinnacle Studio 9 Plus.

Selv om jeg er uerfaren, er jeg godt tilfreds med resultatet. Det har været en sjov og spændende oplevelse, som har givet mig blod på tanden efter mere af slagsen.

Det anbefales i øvrigt at sætte videoen til høj kvalitet, da billedet ellers godt kan være noget mudret.

Jeg ønsker jer hermed god fornøjelse med videoen. Prøv evt. om I kan fange de par korte glimt, der er af mig i løbet af videoen. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 Bony 15 år siden

Hehe, nu har jeg set den for anden gang. Det er sgu sjovt når ham karatefyren dukker op og sparker røv. :D

Var det en god medister? ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 evermind 15 år siden

#2
Jeg må erkende, jeg foretrækker den stegt. Ja, jeg ved det, jeg er en ussel zombie ... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4 Bony 15 år siden

#3 - Haha, det er som at høre Dracula bestille bøffen gennemstegt. Tsk tsk. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 gi-jones 15 år siden

Ok, så fik jeg den også set.
Jeg synes sangen er ganske fornuftig, selvom det ikke helt er min ting. Jeg ved godt at du (evermind) ikke har lavet den, men en musikvideo er kun så god som musikken :)

Anyways. Point for at lave en zombi-musik-video. Jeg savner dog lidt en bedre grundlæggende idé. Jeg er ikke sikker på at jeg helt ser pointen.

Visuelt, er effekterne helt klart fede. I har givetvis brugt lang tid på det makeup, og det kan godt ses. Jeg tror dog ikke helt de kommer til deres ret i s/h, hvilket på mange måder gør sig gældende for resten af videoen også. S/h optagelser gør sig bedst med stor kontrast. Dvs. mørke baggrunde eller stor forskel i lyssætning. Den virker lidt tandløs (no pun intended). I er sluppet ret godt fra det i scenerne med ham rapper-duden, i sin helt sorte jakke. Det får ham til at stå frem.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-Koger 15 år siden

Har hørt meget Meller fra tid til anden og super fede tracks han laver inkl. det her!

Jeg sidder lige tilbage med følelsen af.. Hvor kommer ideen med zombierne fra?
www.bliza.dk <-- Personlige hjemmesider er jo bare hygge :p
Gravatar

#7 filmz-hamdentynde 15 år siden

Det er en rigtig fin video :)
Gravatar

#8 Bony 15 år siden

#7 - Efter dit profilbillede at dømme, lignede det vist du var med i videoen? ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 filmz-hamdentynde 15 år siden

Det kan jeg jo ikke benægte... :)
Gravatar

#10 evermind 15 år siden


gi-jones (5) skrev:

Anyways. Point for at lave en zombi-musik-video. Jeg savner dog lidt en bedre grundlæggende idé. Jeg er ikke sikker på at jeg helt ser pointen.


Koger (6) skrev:
Har hørt meget Meller fra tid til anden og super fede tracks han laver inkl. det her!

Jeg sidder lige tilbage med følelsen af.. Hvor kommer ideen med zombierne fra?


Tak for feedback og undskyld det lidt sene svar! :)

Meller ville denne gang gerne gå nogle andre veje end de bandanas, blings, babes og bybilleder, der ofte præger genrens videoer og samtidig hylde den horrorgenre, han også flere gange har refereret i sine punchlines (f.eks. i nummeret M.E.L.L.E.R. - "I minder mig om the Night of the Living Dead, for zombier står i kø for at gnave min kæp ...").

Valget faldt på en zombievideo, hvor zombierne, der er indbegrebet af drifter og instinkter, illustrerer at lade "hæmningerne gå", give slip på overjeg'et, slå sig løs. En gut, jeg snakkede med, gav udtryk for skuffelse over, at der ikke var mere plot i videoen, men hensigten har ikke været en mere sammenhængende historie end den uskyldige, forskræmte piges flugt fra zombierne. Ligesom mange andre musikvideoers indhold hverken udgør nogen videre historie eller umiddelbar sammenhæng med sangteksten (før Holger Fortolker går i aktion, i det mindste. :))

gi-jones (5) skrev:
Visuelt, er effekterne helt klart fede. I har givetvis brugt lang tid på det makeup, og det kan godt ses. Jeg tror dog ikke helt de kommer til deres ret i s/h, hvilket på mange måder gør sig gældende for resten af videoen også. S/h optagelser gør sig bedst med stor kontrast. Dvs. mørke baggrunde eller stor forskel i lyssætning. Den virker lidt tandløs (no pun intended). I er sluppet ret godt fra det i scenerne med ham rapper-duden, i sin helt sorte jakke. Det får ham til at stå frem.


Jeg er glad for, du kunne lide effekterne. :) Jeg kan godt se, at sminkningen, blodet og indvoldene muligvis ville være kommet mere til deres ret i farve. Det modsatte kunne dog også have været tilfældet - at effekterne var faldet mere igennem (hvilket jeg tror for nogles vedkommende). Uden at have de store erfaringer med området endnu, tror jeg dette er en hårfin balance. Meller ville dog gerne have videoen (bortset fra starten og slutningen) i s/h som et nik til Night of the Living og dens betydning for den moderne zombiegenre.

Dette ville måske nok have virket mere gennemført med mørke baggrunde - også kontrastmæssigt, som du skriver. Med tanke på udstyrets begrænsninger og de manglende erfaringer med/muligheder for lyssætning, valgte vi at bruge naturlig belysning. Og jeg synes nu, det blege vinterdagslys fungerer udmærket, trods alt. :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: