På målstregen forsøges der i bund og grund at nå det primale urmenneske hos publikum i “10,000 B.C.”, som egentlig, når alt kommer til alt, er en banal kærlighedshistorie med oplevelsen af jagten og byttet, rovdyret og chokket, et diktatur her og et oprør der, en smule spænding og en smule forløsning. Iklædt animation, overtro, smuk natur og lasede kostumer er “10,000 B.C.” en meget dyr b-film med en række b-skuespillere, der sikkert nok skal tilfredsstille producerne (heriblandt instruktøren), men spørgsmålet er vel, om Homo sapiens i dagens Danmark gennem evolutionen efterhånden ikke har udviklet sig nok til ikke at lade sig nøjes med den slags?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 davenport 16 år siden

Så den igår, og var sådan nogenlunde underholdt. Den var bare sjusket lavet CGI-mæssigt. Det så bare ikke ægte nok ud.
Og så var billedet så uhyggeligt grumset i fangekælderen, at jeg krummede tæer. Ved ikke om det er fremviseren i Biocity Kolding, men føj!
De viser deres reklamer digitalt, og når filmen så starter ryger niveauet lige 100% ned.
Tror ikke jeg gider komme der mere og spilde mine penge, når de ikke kan levere et ordentligt produkt. For billetprisen sætter de sku ikke ned...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42 evermind 16 år siden

#35
" ... den brune leder"? Haha, ja det kan man vel også kalde ham! :)

#41
Hm, så den i Cinemaxx i Kbh. og tænkte faktisk også over, at billedet var ret grumset dér, så det er desværre nok ikke bare fremviseren i din lokale bif. Oplevede dog umiddelbart effekterne som et af filmens lyspunkter ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#43 filmz-Is 16 år siden

#41
CGI-effekterne var ikke ligefrem det bedste, og det var slet ikke på højde med effekterne i King Kong.

Så faktisk Starship Troopers samme dag jeg havde fået set 10.000 BC. Effecterne i Starshop Troopers var langt bedre, selvom den er nu er over 10 år gammel. :-)
Gravatar

#44 filmz-DocDoom 16 år siden

Slap af, en spand lort.

Jeg skred fra bio efter en lille time.

Man kunne sagtens have slugt engelsktalende fitness-hulemænd og fotomodel-hulekvinder, hvis filmen i øvrigt havde været vedkommende, spændende, underholdende eller sammenhængende - hvilket den ikke var, selvom man ser bort fra diverse "urealismer".

Og så må jeg endnu engang sige: Hollywood er bare endnu ikke dygtige nok til full screen cgi-figurer i mere end helt korte klip: Den sabel-tiger - jamen Jesus Christ! Den lignede noget, der var stukket af fra Disneys Jungle-Bogen.

Min dom for den første lille time af filmen:

*/******
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#45 nygaardpetersen 16 år siden

Fuldstændig enig med anmelderen. Måske burde den dog alligevel kun få 1 stjerne. Sikker noget LORT!
Gravatar

#46 filmz-DocDoom 15 år siden

#42: "den brune leder" - det plejer at kalde den første stolpe der rammer vandspejlet, når jeg er på dass Das.
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: