På målstregen forsøges der i bund og grund at nå det primale urmenneske hos publikum i “10,000 B.C.”, som egentlig, når alt kommer til alt, er en banal kærlighedshistorie med oplevelsen af jagten og byttet, rovdyret og chokket, et diktatur her og et oprør der, en smule spænding og en smule forløsning. Iklædt animation, overtro, smuk natur og lasede kostumer er “10,000 B.C.” en meget dyr b-film med en række b-skuespillere, der sikkert nok skal tilfredsstille producerne (heriblandt instruktøren), men spørgsmålet er vel, om Homo sapiens i dagens Danmark gennem evolutionen efterhånden ikke har udviklet sig nok til ikke at lade sig nøjes med den slags?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 16 år siden

#5

Der fandtes stadig mammutter i 10000 BC - Pyramiderne skal jeg ikke kunne udtale mig om
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 filmz-"K" 16 år siden

#11 - det tvivler jeg stærkt på. 30.000 år siden er det, jeg kan finde: se side 8pp ved nedenstående link.

http://www.ku.dk/publikationer/pdf/arkiv/aarsberet...

Ikke at det er vigtigt, det slog mig bare lige.
Gravatar

#13 filmz-vassago 16 år siden

Der står jo intet om hvornår de uddøde, kun at de havde fundet en der har levet et specifikt sted for 30.000 år siden.

"Most mammoths died out at the end of the last Ice Age. A definitive explanation for their mass extinction is yet to be agreed upon. A small population survived on St. Paul Island, Alaska, up until 6000 BC, and the small mammoths of Wrangel Island became extinct only around 2000 BC.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 filmz-NIO 16 år siden

Den første pyramide i Giza blev bygget ca. 2500 BC.. går ud fra, at det er dem filmen skal forestille at vise.

Men wtf.. hjerneløs popcorn-action er vel også godt (i små doser) :)
Gravatar

#15 filmz-"K" 16 år siden

#13

- at læse det link, man linker til ordenligt. Beklager! Så var der sgu mammutter dengang, men jeg havde ret med pyramiderne (selvtillid, tjek!)
Gravatar

#16 filmz-Asta 16 år siden

Jeg gjorde den store fejl at lade min kæreste bestemme, hvilken film vi skulle se....never, never again...
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#17 Highland Park 16 år siden

Hvorfor har I ikke anmeldt Horton Hears a Who fremfor det sædvanlige Emmerich-bras?! Den har jeg nemlig fået lyst til at se... ;D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 filmz-CompleXz 16 år siden

Nu har jeg lige spildt 109 min. af mit liv.
Denne film er nok den dårligste B-Film af alle!
Troede ikke man kunne lave så ringe film i dagens film verden...Meget skuffet :0(
Gravatar

#19 jessup 16 år siden

This movie is soooooo last year.
This is just until June
Gravatar

#20 gizmomis 16 år siden

Det var ikke kun pyramiderne der ikke helt holder.. sabeltigre var udøde (ifølge hvad jeg kunne google mig til) men red endnu ikke på heste og da slet ikke med sadel og hovedtøj.. synes også det virkede temmeligt sært at de levede koldt (lignede noget mongoliet eller lignende) så gik de over bjerge og lige på den anden side var regnskov, og på den anden side var ørken og så Egypten..
Og generalt bare temmeligt b agtig..

Skriv ny kommentar: