På målstregen forsøges der i bund og grund at nå det primale urmenneske hos publikum i “10,000 B.C.”, som egentlig, når alt kommer til alt, er en banal kærlighedshistorie med oplevelsen af jagten og byttet, rovdyret og chokket, et diktatur her og et oprør der, en smule spænding og en smule forløsning. Iklædt animation, overtro, smuk natur og lasede kostumer er “10,000 B.C.” en meget dyr b-film med en række b-skuespillere, der sikkert nok skal tilfredsstille producerne (heriblandt instruktøren), men spørgsmålet er vel, om Homo sapiens i dagens Danmark gennem evolutionen efterhånden ikke har udviklet sig nok til ikke at lade sig nøjes med den slags?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-sarabay 16 år siden

#30: Så vil jeg glæde mig til at høre din bedømmelse ;-)
Gravatar

#32 Åkepool 16 år siden

Så den i tirsdags og var jævnt underholdt. Lidt kedelig, men bliver løftet en del, den sidste halve time.

Sad under det meste af filmen med en følelse der sagde: Apocalypto light.

Lidt rodet at tiderne bliver mikset sammen, men som Roland Emmerich sagde i et interview jeg læste i en af gratisaviserne:
"Det er et eventyr og i eventyr, kan man gøre som det passer en at gøre", eller noget i den retning.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#33 evermind 16 år siden

#32
Jeg tror faktisk, jeg er ret enig i din bedømmelse. Sad også og tænkte Apocalypto, men med (indrømmet vellavede) fortidsdyr i stedet for dybere indlevelse. Ikke nogen katastrofe, men heller ikke en film, der gjorde noget større indtryk på mig.

Jeg var også på forhånd meget bevidst om at se den som en eventyrfilm (den gjorde da også brug af nogle lidt overnaturlige elementer), og alt andet ville nok være direkte uudholdeligt, sådan som den knepper med alt, hvad der hedder historisk korrekthed. Dog lidt ironisk at selve filmens titel er historisk tidsangivende, når instruktøren selv slår på tromme for, at det er et eventyr.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#34 lasse78 16 år siden

Syntes i ligger lidt for meget i det, og især det med stræben efter historisk korrekthed.

Mon ikke filmen ville stige et par grader, hvis i så den som et enkeltstående kunstværk.

Hvis det stod til mig, så skulle der også være marsmænd med, og en enkelt dino også. Som prikken over I'et, skulle filmen også starte med teksten "Based On A True Story".

#33 (Du siger) -Dog lidt ironisk at selve filmens titel er historisk tidsangivende, når instruktøren selv slår på tromme for, at det er et eventyr.-

Altså, det ER jo bare en tittel ;) Intet ironisk, bare en sej lille tittel som åbentbart sælger godt.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#35 filmz-Erlingur666 16 år siden

syndes den er ok popcornunderholning 4 stjerner

men skuspillerne skulle værer anderleds her er mit bud
crhistan bale som d,leh
kiera knigtley som evolet
samuel l jackson nakatu den brune leder
den onde der forelsket i evolet russel crowe
og ham med kun et øje og der er skalet the rock
Gravatar

#36 Bohemian 16 år siden

Og Erlingur666 kan være sabeltigeren...
Free in serenity.
Gravatar

#37 filmz-Bruce 16 år siden

#35 Potentialet til en klassiker!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#38 filmz-Erlingur666 16 år siden

tak #37 #36 ahh det tror jeg ikke la sig gøre det bliver så nok sabeltigren der dårligst lavet i hele fiilmen. Jeg er ligefrem ikke en der er har stor nok mund. og er stor nok til at æde steven starit.
Gravatar

#39 filmz-stian 16 år siden

Kæft.. Hvor var den elendig. Spildte lige 109 min i aftes i bio1 i Aalborg! Det var ulideligt.
Gravatar

#40 Slettet Bruger [78632035] 16 år siden

Så kan du lære at lytte til anmeldelserne :-)

Skriv ny kommentar: