Fortsættelsen blev til manges skuffelse uden Vin Diesel (filmselskabet skulle eftersigende have bestilt to manuskripter, et med Diesel, og et uden – og udfaldet blev som bekendt at han ikke ville være med). Om det ville have ændret filmens kvaliteter synderligt meget med hans deltagelse tror jeg ikke – i hvert fald ikke efter hans præstationer i den første og hans andre film at dømme. Han er ikke manden der gør en forskel. Det er der faktisk ikke rigtig nogen af skuespillerne der gør, men de er jo heller ikke stjernerne i filmen.

Dommen må være at det er en lidt idéforladt film, tynd handling (det har de fleste action film for tiden) og skuespillet hører heller ikke ligefrem til verdensklassen – alt det er dog ikke længere nogen hindring for succes. Playstation-generationen smider gerne 65 kr. for at se lidt “Grand Theft Auto” på det store lærred – og det er da også nogle intense løb og biljagter, og nogle fede biler. Men nu I er advaret – det er en action film for biltosser, og vejene vil helt sikkert blive en anelse mere usikre de første par dage efter premieren end normalt. Det var i hvert fald knapt så fedt at ta’ bussen hjem efter at have set filmen.

Klik her for at læse mere om biljagter i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 commy 20 år siden

kommer lige fra biffen ... og kan slet ikke forstå vassagos 2/6 ... jeg giver den 4½/6
Gravatar

#12 filmz-vassago 20 år siden

#10: Jeg vil slet ikke starte den gamle diskussion om hvorvidt Diesel er god eller ej igen - ok nu gjorde jeg det sikkert alligevel. Jeg synes ikke han er den bedste skuespiller, og jeg mener ikke at han ville have gjort den store forskel. Jeg ville faktisk gå så vidt og sige, at han ville kunne være blevet erstattet af næsten hvilken som helst anden skuespiller i den første "TFATF". Eneste kriterie er åbenbart at man skal se sej ud, og være lidt pumpet.

Med film i bagagen som "xXx", "Knockaround Guys" og "Boiler Room" - er det svært for mig at ta' manden seriøs - ikke at Boiler Room ikke er en udmærket film, men det er i hvert fald ikke takket være Diesel. Det smerter mig at du sammenligner ham med Bruce Willis. Hans film er på et lidt højere niveau end Diesels, han var med til at reinvente actiongenren med "Die Hard" - mens Diesel bare kopierer.

#11: Read it and weep... Jeg er åbentbart ikke den eneste der har det sådan ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 berg 20 år siden

#12->Nu er han jo oxo ekstrem god til at se pumpet og sej ud! :)
Det er muligt at Willis' film er på et højere niveau(?), men det mener jeg ikke at man kan tilskrive Bruce! Jeg kunne vende dit argument mod dig, og sige at enhver kunne sige "yipe-ka-yeay motherfucker" og have samme indvirkning på genrens genfødsel, som du mener den (DH) havde. Jo, Diesels film er gammel vin på nye flasker, men skal det gøre at man ikke kan tage ham seriøst, hvis han i øvrigt klarer det godt?
Kan du forresten tage Willis seriøs efter hans håbløse forsøg på at være sjov i The Late Show for nylig? (Han havde en toupé af græs på!)
Gravatar

#14 filmz-vassago 20 år siden

#11: Dammit, jeg glemte jo lige et link :) læs her.

#13: "Bandits", "Unbreakable", "Sixth Sense", "Last Man Standing", "Pulp Fiction", "Twelve Monkeys" og selvfølgelig de to action perler "Die Hard" (som iøvrigt har en IMDb-rating på 7.9) og "The Last Boy Scout" - er flotte film der viser lidt forskellige sider af Willis, og det er Willis og de gode historier der bærer filmene.

Det er muligt at det er en smagssags, men man kommer ikke uden om at Diesel overhovedet ikke har samme kaliber som Willis. Og ja, Diesels film er gammel vin på nye flasker, og jeg synes overhovedet ikke at han gør det godt - jeg har stadig kramper efter at have set "xXx", det var jo det vildeste ripoff, og det ringeste skuespil.

Det tegner jo allerede godt med den kommende "A Man Apart" - læs her. SPOILER-advarsel.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#15 commy 20 år siden

#14
lol så du sammenligner dig selv med Politiken, Berlingske og Ekstra Bladet

du er hermed udnævnt til filmz.dk's egen morfar!
Gravatar

#16 filmz-vassago 20 år siden

Er det nu jeg skal grine? Jeg var lige ved at få en latterkrampe... Jeg sammenligner mig ikke med nogen af det ovenstående, jeg siger bare at der også er åbentbart andre der finder plottet for tyndt til at spilde tiden på filmen.

Du kan jo også et kig her.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 filmz-Ghidora 20 år siden

Syntes det er en ganske ok film... ikke den vilde historie, men jeg tænder sq max på bilerne og dem måtte der godt være flere af! jeg syntes den skal have 3/6 og jeg vil nok give etteren 4/6...
(>^^)>
Gravatar

#18 Skobbolop 20 år siden

haha..og jeg kan ikke andet end at give vassago med hensyn til Diesel Vs. Willis..

de 2 skuespillere kan man jo overhovedet ikke sammenligne..der er jo MILE-vidt imellem dem.. og jeg kan da fortælle at det ikke er Diesel der ligger i den gode ende :D

det kan self. godt være at det er en smagssag Playstation-generationen (som vassago så strålende kalder dem) synes måske diesel er sej..jeg synes derimod han er til grin...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#19 azathoth 20 år siden

Klart at i en sammenligning med Willis vil Diesel tabe anytime... jeg ved ikke om jeg synes han er sej, men han har da en udstråling i film som Pitch Black og The Fast and The Furious som kun få har...

... det var så lidt for overdrevet i XXX, men jeg synes da ikke at han er "til grin"... og nej, jeg tilhører ikke "playstation-generationen" ;)

Når der er sagt så synes jeg at 2F2F var ok... fede biler og damer og så som så med handlingen... jeg synes klart at etteren var federe. 3/6!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#20 filmz-vassago 20 år siden

#19: Jeg kan kun gi' dig ret i at bilerne var fede, damerne var ikke... ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: