Fortsættelsen blev til manges skuffelse uden Vin Diesel (filmselskabet skulle eftersigende have bestilt to manuskripter, et med Diesel, og et uden – og udfaldet blev som bekendt at han ikke ville være med). Om det ville have ændret filmens kvaliteter synderligt meget med hans deltagelse tror jeg ikke – i hvert fald ikke efter hans præstationer i den første og hans andre film at dømme. Han er ikke manden der gør en forskel. Det er der faktisk ikke rigtig nogen af skuespillerne der gør, men de er jo heller ikke stjernerne i filmen.
Dommen må være at det er en lidt idéforladt film, tynd handling (det har de fleste action film for tiden) og skuespillet hører heller ikke ligefrem til verdensklassen – alt det er dog ikke længere nogen hindring for succes. Playstation-generationen smider gerne 65 kr. for at se lidt “Grand Theft Auto” på det store lærred – og det er da også nogle intense løb og biljagter, og nogle fede biler. Men nu I er advaret – det er en action film for biltosser, og vejene vil helt sikkert blive en anelse mere usikre de første par dage efter premieren end normalt. Det var i hvert fald knapt så fedt at ta’ bussen hjem efter at have set filmen.
Klik her for at læse mere om biljagter i Ugens filmz.
#1 commy 21 år siden
#2 filmz-omega2005 21 år siden
Men som sagt har jeg ikke set filmen "endnu" og det kunne jo være jeg syntes denne var lidt mere ved end forgængeren :P
#3 MadMartigan 21 år siden
Og så; hvad skal man sige Jordana Brewster det er sådan en skam hun ikke er med i 2´eren eller bare i andre gode film...
#4 azathoth 21 år siden
#5 Michael Andersen 21 år siden
A: "Hej, jeg er svimmingpool-renseren"
B: "Hej, du ser sød ud. Kom lige med mig ind i soveværelset!"
... [Indsæt selv passende billyde her]
#6 azathoth 21 år siden
#7 dyg 21 år siden
Det eneste gode i den film var som MadMartigan siger Jordana Brewster. Synes den var præget af elendigt skuespil, dårligt manuskript og en meget tam instruktion.
#8 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk
#9 Michael Andersen 21 år siden
Ja, ja du prøver bare at snakke udenom :) Folk som er vilde med "The Fast And The Furious" ser den vel heller ikke pga. af "handlingen", men pga. billøbene - og det er fair nok. Alt det som foregår uden for løbene er bare en slags kunstig verden hvor drengene spiller seje for at score pigerne (er der f.eks. nogen som tror på at Paul Walkers figur er en rigtig politimand?). Og derfor jeg vil stadig påstå at filmens "handling" bare er et påskud for at vise hurtige biler i aktion.
#10 berg 21 år siden