Som ventet ser Roland Emmerichs seneste katastrofefilm glimrende ud på Blu-ray, diskens lydspor er helt igennem fænomenalt, og ekstramaterialet er langt bedre end selve filmen. Men hvis verden vitterligt går under om to år, så er livet dæleme for kort til at blive spildt på makværker som “2012”.
#1 chandler75 14 år siden
Som Johan skriver: dårligt mix af humor og drama. Den malplacerede humor gør, at man sjældent tager figurerne særlig alvorligt, hvilket jeg f.eks. ikke syntes var et problem i film som "The Patriot" eller sågar "The Day After Tommorow".
Det er måske meget godt, at Emmerich tager en pause fra denne type film...
#2 filmz-Utyske 14 år siden
#3 elwood 14 år siden
hey gæt hvad 3+ viser imorgen på tv 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 MMB 14 år siden
Top Gear?
#5 tiany 14 år siden
Og jeg har ellers intet problem med "The Day After Tomorrow" andet end at TV3/3+ har sendt den en gang for meget.
#3 Det er vel gang nummer 25 eller 30. De viser den vel med et fast interval på 2-3 måneder.
#6 gi-jones 14 år siden
Jeg ved godt at jeg er krakilsk her, men som ivrig fotograf og filmmand generelt, vil jeg godt pointere at det ikke er brugen af HD-videokameraer der skaber den her effekt. Det er brugen af for lange lukkertider på omtalte kamera, og typisk et produkt af dårlig lyssætning (som nødvendiggør lukkertiden). Public Enemies led af det samme problem, i hovedparten af filmen. Det ligner lort og er giver de fleste film et billigt og tv-agtigt look (som bestemt ikke passer sig for fx. 2012), men er altså ikke kameraets skyld :-)
#7 davenport 14 år siden
Jeg holder også af film med hjerte, men nogle gange skal mine sanser bare stimuleres, uden at jeg skal tænke nærmere over det. God lyd og billede kan sagtens gøre jobbet for mig, og jeg synes iøvrigt at DAT er en fed film, ligesom GD5 er det. Præcis hvad film skal være - underholdning!
#8 The Insider 14 år siden
#9 frankdrebin 14 år siden
#10 gi-jones 14 år siden
[Kamera-nørde-mode = off]