Som ventet ser Roland Emmerichs seneste katastrofefilm glimrende ud på Blu-ray, diskens lydspor er helt igennem fænomenalt, og ekstramaterialet er langt bedre end selve filmen. Men hvis verden vitterligt går under om to år, så er livet dæleme for kort til at blive spildt på makværker som “2012”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 14 år siden

Jeg er fan af katastrofefilm og er normalt riiiimelig glad for Emmerichs film (med undtagelse af den horrible "10,000 B.C."), men denne er rigtig nok ikke særlig god.

Som Johan skriver: dårligt mix af humor og drama. Den malplacerede humor gør, at man sjældent tager figurerne særlig alvorligt, hvilket jeg f.eks. ikke syntes var et problem i film som "The Patriot" eller sågar "The Day After Tommorow".

Det er måske meget godt, at Emmerich tager en pause fra denne type film...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Hæh, den er moderat bedre end "Halløj med Golfstrømmen", men det siger sgu ikke alverden. Bras!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 elwood 14 år siden

blir det her mon tv3/3+'s nye The day after tomorrow ?

hey gæt hvad 3+ viser imorgen på tv 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 MMB 14 år siden

#3

Top Gear?
Gravatar

#5 tiany 14 år siden

Den her film er så piv ringe og at den så varer 2½ time gør ikke lige frem tingene bedre. Men Johan har ret i at lydsiden på BD er super god, men det er så også det eneste positive der er at sige.
Og jeg har ellers intet problem med "The Day After Tomorrow" andet end at TV3/3+ har sendt den en gang for meget.

#3 Det er vel gang nummer 25 eller 30. De viser den vel med et fast interval på 2-3 måneder.
Valar morghulis
Gravatar

#6 gi-jones 14 år siden

Nydelig anmeldelse. Jeg tror klart jeg vil erhverve mig skidtet alligevel. Den er den nye Armageddon og kan helt klart give et godt grin i ny og næ.

Men visse sekvenser har det desværre med at se lidt "hjemmevideoagtige" ud grundet halvslørede bevægelser og enkelte uskarpe billeder, som tydeligvis skyldes brugen af HD-videokameraer.
Jeg ved godt at jeg er krakilsk her, men som ivrig fotograf og filmmand generelt, vil jeg godt pointere at det ikke er brugen af HD-videokameraer der skaber den her effekt. Det er brugen af for lange lukkertider på omtalte kamera, og typisk et produkt af dårlig lyssætning (som nødvendiggør lukkertiden). Public Enemies led af det samme problem, i hovedparten af filmen. Det ligner lort og er giver de fleste film et billigt og tv-agtigt look (som bestemt ikke passer sig for fx. 2012), men er altså ikke kameraets skyld :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 davenport 14 år siden

Tror sgu jeg køber den! Jeg nærmest samler på no-brainerfilm, som jeg kan smide på når de små sover og jeg sidder med et glas. Det har jeg aldrig lagt skjul på. Film er også nogle gange bare at læne sig tilbage og bare rykke en actionfilm med dårlig dialog og med masser af smadder. - Og det har jeg den her mistænkt for at være.
Jeg holder også af film med hjerte, men nogle gange skal mine sanser bare stimuleres, uden at jeg skal tænke nærmere over det. God lyd og billede kan sagtens gøre jobbet for mig, og jeg synes iøvrigt at DAT er en fed film, ligesom GD5 er det. Præcis hvad film skal være - underholdning!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 The Insider 14 år siden

#6, oh yes, måske skulle formuleringen have været lidt anderledes, for det er naturligvis ikke alle HD-kameraer, der medfører den effekt - har selv filmet med mange HD-kameraer og klippet en masse HD-materiale -, men brugen af de brugte kameraer og netop også, som du siger, lyssætningen.
War. War never changes.
Gravatar

#9 frankdrebin 14 år siden

#7 Well said!
Gravatar

#10 gi-jones 14 år siden

#8: Netop. Alle prof videokameraer giver mulighed for at indstille lukkertiden, og det der går galt her er at de kører med 1/24 (normalt bruger man mindst 1/60). Det giver lidt den omvendte effekt af hvad vi husker fra fx. Saving Private Ryan, hvor der bruges en ekstremt lav lukkertid, som fjerner al udtværing.

[Kamera-nørde-mode = off]
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: