Til sidst, da hele “A Most Violent Year” er hældt ud, så sætter den sig alligevel lidt. Drøjheden banker budskabet på plads, der med tung symbolik gør det klart, at forbryderne findes både i top og i bund. Men i bunden bliver du fanget for at smårapse med en pistol i hånden, imens dem i toppen med råd til en revisor og en advokat lever oliedrømmen. Det er ganske vist.

Helt ekstraordinært vil jeg slutteligt kommentere på tekstningen i den danske biografversion. Distributøren, Angel Films, har fravalgt at investere i en kompetent tekster. Grundled og udsagnsled er en by i Kommaløse, og antallet af stavefejl er ganske højt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MeAgain 8 år siden

Helt ekstraordinært vil jeg slutteligt kommentere på tekstningen i den danske biografversion. Distributøren, Angel Films, har fravalgt at investere i en kompetent tekster. Grundled og udsagnsled er en by i Kommaløse, og antallet af stavefejl er ganske højt.


En temmelig ironisk måde at slutte en anmeldelse af på, særligt når den har været fyldt med grundledsløse og tegnforvirrede sætninger som disse:

Det har ikke travlt, tager sin tid.


Få klip, men i stedet faste indstillinger fra et industrikvarter i New York, hvor den ene løber efterfølges af den anden.


Værditunge film, der vil sige noget om, hvad USA er bygget på.


Der sker meget lidt i Morales' kamp for at sætte sig på oliemagten. For lidt.


Fremlægger deres synspunkter. Beder ham vente uden for døren, imens de drøfter låneønsket.

Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Grammatisk er der ikke noget, der hindrer, at både udsagnsled og grundled kan være indirekte.
Gravatar

#3 dhad 8 år siden

Jeg synes, fanme den er fed! Totalt sej, underspillet film, og ham Oscar Isaac er satanlyneme "a-force-to-be-reckoned-with"!!

5/6

Skriv ny kommentar: