Den ovenstående kritik til trods er jeg meget glad for Richard Curtis både som instruktør og, som vi oftest ser ham, som manuskriptforfatter. Jeg elsker en god romantisk komedie med lidt bid i dialogen, og det leverer han hver gang. Denne film er ingen undtagelse. Jeg kunne have ønsket mig en knapt så spektakulært banal pointe (som endda leveres to gange), men det forhindrer heldigvis ikke filmen i at røre eller begejstre sit publikum. En ujævn Richard Curtis-film er stadig bedre end tusind amerikanske rom-coms.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 10 år siden

Fint nok at man ikke kommer med forklaringer på tidsrejse-evnen. Men når man i starten af filmen stiller nogle regler op
- såsom at man ikke kan rejse fremad - og så bryder dem senere
, så bliver jeg bare irriteret på filmen.

(spoiler-advarsel indsat af admin)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 the_paki_don 10 år siden

Spanner

Hvornår oplever du det?

Det, jeg forstod det som, var, at man ikke kunne rejse frem i en tid, man endnu ikke havde oplevet.

Men man kunne godt gå tilbage i tiden og så vende tilbage, hvis man havde "fixet" noget.

Min største anke med filmen er, at der ikke er nok på spil i historien.

Hver gang en ting sker, som er lidt slem for hovedkarakteren eller en anden, så hopper vores hovedperson blot tilbage og fixer det. Vupti, så er alt godt igen.

Det er for nemt og simpelt.


Jeg kunne dog godt lide både skuespil og dialog, men må indrømme, at det ærgrede mig, at man ikke prøvede at gå lidt hårdere til værks fra et rent dramatisk synspunkt og virkelig sat nogle ting på spidsen for at gøre omstændighederne vanskeligere.

Men det er nok bare mig.

Jeg gav den 3 ud af 6 stjerner.

Skriv ny kommentar: