Filmens sidste halvdel er rendyrket katten efter musen igennem New Yorks gader, stræder, monumenter og imposante kontorbygninger. Pusten går lidt af ballonen (og den ikke top-trimmede Damon), og man mangler af og til hoved og hale i den store sammenhæng, men ikke desto mindre lader man sig gladelig trække med rundt alligevel. “The Adjustment Bureau” er ikke tungsindig science fiction, men en underholdende, paranoid hvad-nu-hvis leg centreret omkring den velkendte devise Big Brother is watching you. Så på med den bredskyggede fedora og af sted til biografen!

Se også: Filmz TV: George Nolfi-interview og tema om sci-fi-legenden Philip K. Dick.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 13 år siden

#10

Jeg er ret sikker på, at jeg er så opdateret, som man kan være ;)

Og de eneste ændringer, jeg erindrer at de har forsøgt at lave, har været for at rette op på andre Observer's fejl eller menneskelig indblanding *host*Walter*host* :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 Babo Rises 13 år siden

Fin thriller med romance elementer, og personligt synes jeg romance delen fungerede bedst. Damon og Blunt er virkelig gode sammen og kemien er god, til trods for rollerne ikke er de mest dybsindige. Der har sikkert været gode intentioner bag, men udførelsen er knap så god. De gode ideer kommer ikke for alvor til udtryk, og drukner for tit i svagt skrevet manuskript. Grunden til hvorfor vores to romantiske sjæle ikke må få hinanden, som er hele omdrejningspunktet, er en smule tyndt. Flere andre plotfunktioner halter, men ikke desto mindre føler man sig fint underholdt. Det er en let spiselig film, men lidt ærgerligt man ikke havde lidt større ambitioner og med en anden instruktør.

Bestemt ikke dårlig.

6/10
Gravatar

#13 Peacemaker 13 år siden

Opskriften på The Adjustment Bureau er 50% Truman Show, samt lidt Monsters Inc. og Inception ;)

Jeg ville med nemt kunne skrive en dårlig anmeldelse af The Adjustment Bureau, for den indeholder mange ting som man nemt ville kunne argumenterer negativt for.
Men i denne omgang slugte jeg næsten det hele råt og endte faktisk med at kunne lide filmen. På overfladen er det en science fiction thriller, men i sidste ende er det rent faktisk en kærlighedsfilm. Spøjs, men dejlig blanding!

7/10
Gravatar

#14 BN 13 år siden

Peacemaker (13) skrev:
Opskriften på The Adjustment Bureau er 50% Truman Show, samt lidt Monsters Inc. og Inception ;)


Interessant blanding! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 smolinsk 13 år siden

Wow en åndsvag gang børne fantasi af en film, mænd med hatte som løber igennem døre, filmen giver på ingen måde mening, og da utroligt den kan slippe igennem nåleøjet og blive lavet til film, meeen... igen det siger vist lidt om amerikanernes dybde hvad angår film. faktisk er filmen ok i starten da det kun handler om Mat Damon og hans politiske karriere, og den mulige romantiske del med Emely blunt.
Gravatar

#16 Outbound Sith 13 år siden

#13 Jeg er ganske enig!

Kald mig bare "an old softy", men jeg studsede ikke ret meget over den i bund og grund fjollede historie undervejs, for romance-plottet fungere fantastisk - primært pga. en helt fantastisk kemi mellem og en dybt charmerende replik-levering fra Damon og Blunt. Det blev på intet tidspunkt kvalmt, og jeg var bare grundigt underholdt i 2 timers tid. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#17 Neranders 13 år siden

En ganske fin film, og som mange andre har skrevet, er det kemien mellem Damon og Blunt, der redder filmen. Slutningen havde jeg dog lidt svært ved at sluge, og så fandt jeg selve The Adjustment Bureau lidt for anonymt. Den havner på 7/10.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: