Filmens sidste halvdel er rendyrket katten efter musen igennem New Yorks gader, stræder, monumenter og imposante kontorbygninger. Pusten går lidt af ballonen (og den ikke top-trimmede Damon), og man mangler af og til hoved og hale i den store sammenhæng, men ikke desto mindre lader man sig gladelig trække med rundt alligevel. “The Adjustment Bureau” er ikke tungsindig science fiction, men en underholdende, paranoid hvad-nu-hvis leg centreret omkring den velkendte devise Big Brother is watching you. Så på med den bredskyggede fedora og af sted til biografen!
Se også: Filmz TV: George Nolfi-interview og tema om sci-fi-legenden Philip K. Dick.
Skriv ny kommentar:
#11 HonoDelLoce 13 år siden
Jeg er ret sikker på, at jeg er så opdateret, som man kan være ;)
Og de eneste ændringer, jeg erindrer at de har forsøgt at lave, har været for at rette op på andre Observer's fejl eller menneskelig indblanding *host*Walter*host* :)
#12 Babo Rises 13 år siden
Bestemt ikke dårlig.
6/10
#13 Peacemaker 13 år siden
Jeg ville med nemt kunne skrive en dårlig anmeldelse af The Adjustment Bureau, for den indeholder mange ting som man nemt ville kunne argumenterer negativt for.
Men i denne omgang slugte jeg næsten det hele råt og endte faktisk med at kunne lide filmen. På overfladen er det en science fiction thriller, men i sidste ende er det rent faktisk en kærlighedsfilm. Spøjs, men dejlig blanding!
7/10
#14 BN 13 år siden
Interessant blanding! ;-)
#15 smolinsk 13 år siden
#16 Outbound Sith 13 år siden
Kald mig bare "an old softy", men jeg studsede ikke ret meget over den i bund og grund fjollede historie undervejs, for romance-plottet fungere fantastisk - primært pga. en helt fantastisk kemi mellem og en dybt charmerende replik-levering fra Damon og Blunt. Det blev på intet tidspunkt kvalmt, og jeg var bare grundigt underholdt i 2 timers tid. :)
Fox Mulder
#17 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."