Filmens sidste halvdel er rendyrket katten efter musen igennem New Yorks gader, stræder, monumenter og imposante kontorbygninger. Pusten går lidt af ballonen (og den ikke top-trimmede Damon), og man mangler af og til hoved og hale i den store sammenhæng, men ikke desto mindre lader man sig gladelig trække med rundt alligevel. “The Adjustment Bureau” er ikke tungsindig science fiction, men en underholdende, paranoid hvad-nu-hvis leg centreret omkring den velkendte devise Big Brother is watching you. Så på med den bredskyggede fedora og af sted til biografen!

Se også: Filmz TV: George Nolfi-interview og tema om sci-fi-legenden Philip K. Dick.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Graversen 13 år siden

Nu har jeg ikke set den, men jeg syntes at de folk der på en måde styre verdenen, minder skræmmende meget om The Observers fra TV serien Fringe.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Billede 1
Hej vi kommer fra Jehovas vidner, må vi have lov til og...


Billede 2
Hva? hvad er der galt, har du aldrig set en kvinde med champagne i sin håndtaske før?

Billede 3
Silly hats only!, so these gentlemen aren't allowed!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Høegh 13 år siden

anmeldelsen skrev:
Han er, erfarer han, nemlig udset til at skulle lede landet som præsident. Og nærmer han sig Elise igen, truer de mystiske mænd med hatte med at slette hans hjerne.


bum bum
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#4 Babo Rises 13 år siden

Skal ses på fredag.
Gravatar

#5 MMB 13 år siden

#1

Så er det vel Fringe, som har stjålet, siden denne film er baseret på en roman. :)
Gravatar

#6 Graversen 13 år siden

#5 Nu er "stjålet" sådan et negativt ord, men hvis du bruger det som Pica... Banksy, så er det okay:
Banksy - Artists
For de har højst sandsynligt fået inspiration fra romanen bag denne film.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#7 Wangsgaard 13 år siden

Tror jeg skal se denne film, da man trænger til lidt spæningsfilm oven på oscars. Synes nu Damon ser mere fit ud end han plejer
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#8 HonoDelLoce 13 år siden

#1

Nu styrer The Observers jo ikke verdens/historiens gang.. De holder bare øje, at det går, som det er "forudsagt".. De er - ahrem - observatører :)

Faktisk er det "forbudt" for dem at ændre tingenes gang..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Bruce 13 år siden

Var til forpremiere i Falkonér med nogle venner og havde ikke regnet med det store, men blot en hæderlig film, nu charmerende Roger Sterling var på rollelisten i et Philip K. Dick univers iført hat. Og det er så absolut filmens ensemble, som er hovedattraktionen.

Fra at være en habil skuespiller med store ambitioner, har Matt Damon stille og roligt udvidet sit repertoire, så han efterhånden formår at fylde fodsporene ud i større og større roller. Adjustment Bureau er ikke den mest krævende af film, men Damon ejer de første 15 minutter med magnetiserende udstråling, som ikke er hvermands eje og jeg betragter ham efterhånden som en særdeles god alle-slags-typer-kinda-guy, ikke mindst efter den forrygende The Informant.

Emily Blunt er perfekt castet som Damons soulmate, kemien mellem dem gnistrer og der er masser med personlighed i denne kække engelske ungerkvinde, langt mere end i det normale "beskidte dusin" af røvkedelige Hollywood modeller og Terrence Stamp og Roger Sterling lukker og slukker med autentisk gråhåret karisma.

Desværre kan jeg ikke lade det blive ved dette, for jeg måtte jo se filmen til ende. Hvad er der ikke at lide i et Philip K. Dick univers? Well, man kan spørge instruktør- og manuskriptforfatteren, som har Sentinel på sit resumé, for han fatter vist hat ... apropos.

Grundlaget for store filosofiske overvejelser var så absolut tilstede, men på intet tidspunkt kradser instruktøren mere end overfladisk dybt i materien med et par verbalt leverede godbidder, som slet ikke formåede at stille sulten. Istedet blev man transporteret rundt på må og få i en blå hat og briller kulisse, hvis eneste force var ulasteligt klædte Mad Men gentlemen og efterhånden gik det op for én, at man nok alligevel ikke skulle forvente den store intellektuelle udfordring.

Et eller andet sted i den mytologi, som vi skrabede en flig af undervejs, gemte der sig vistnok en god historie. Chairmand'ens nye klæder?

Film: 4/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10 Graversen 13 år siden

#8 Nu ved jeg ikke hvor langt du er i serien og vil helst ikke spoile for meget, men der er nu flere eksempler på, at the Observers ikke kun obersevere. I et af de seneste afsnit ligger det meget op til, at the Observers ikke er tilfreds med noget der er sket og de forsøger derfor at rette op på dette og det med brug af alle deres midler.
Who else's opinion would it be?

Skriv ny kommentar: