“Aladdin” er måske ikke den største perle i Disneys enorme, glitrende skattekiste, men det er formentlig selskabets sjoveste film – ikke mindst takket være Robin Williams’ sensationelle indsats i lydstudiet, hvor han lagde røst til historiens gemytlige lampeånd, hvorefter filmmagerne skabte tegnefilmshistoriens måske festligste figur med afsæt i Williams’ arbejde. Det er både underligt og ærgerligt, at Williams nærmest ikke dukker op i diskens ekstramateriale, men her er trods alt en masse ekstra godter, og filmen ser fantastisk ud i HD og lyder lige så godt. Derfor – og fordi “Aladdin” simpelthen er en vittig og visuelt vidunderlig familiefilm – bør denne Blu-ray smides ind under samtlige børnefamiliers juletræer.
#11 elwood 10 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 Fredag 10 år siden
#13 The Insider 10 år siden
#14 Outbound Sith 10 år siden
Fox Mulder
#15 Nagash 10 år siden
Men jeg er dog ikke enig i din skuffelse. Men det har måske meget med din alder at gøre, første gang du så Aladdin på engelsk. For selvom jeg synes Preben gør det eminent flot, så kan han slet ikke leve op til Robin Williams. Ikke en gang i nærheden. Men det er jo smag og behag.
Jeg forstår godt din glæde for den danske version, for lige netop Aladdin er også noget helt specielt, når det kommer til den danske oversættelse.
#16 Fredag 10 år siden
#17 Nagash 10 år siden
Men uanset hvad, så er Aladdin og Løvernes Konge nok mine to yndlings Disney of all time, uanset om det er på dansk eller engelsk.
#18 Giraffen 10 år siden
Hvad med tysk, hvor alle stemmerne er leveret af Stig Rossen?
#19 Kyllingebenet 10 år siden
Har det faktisk 100% på samme måde, Aladdin og Løvernes Konge er de to bedste tegnefilm der nogensinde er blevet lavet - og de er gode på både dansk og originalsprog.
En anden ting er, hvordan kan det være, at der ikke er kommet en diamond edition af denne Disney klassiker?