Kun en beskeden dosis sort humor og et par visuelt og auditivt imponerende spændingsmomenter forhindrer “Aliens vs. Predator 2” i at være lige så ubrugelig som dens forgænger. Dvd’en skuffer lige så fælt som filmen. Lydsporet er glimrende, men transferet er rystende ringe, og ekstramaterialet om uhyrerne er oftest uhyre uinteressant.
#21 nygaardpetersen 16 år siden
Har kun set den første AvP film, som ikke just var mindeværdig. Så tror bare jeg springer denne over.
#22 filmz-Kadann 16 år siden
Jo, det er det.
#23 mimic 16 år siden
#24 duuk74 16 år siden
Synes folk er ret gode til at holde på deres meninger, selvom det måtte gå imod strømmen. Filmz er for mig nærmest det modsatte. Et sted for folk med alverdens film-fetisher og præferencer.
Det kunne jo evt. også være fordi at folk virkelig synes det er en ringe film?
Der er da sikkert mange på Arto der kan lide den :) Aj ok den var under bæltestedet. Der skal selvfølgelig være plads til alle slags mennesker herinde, og jeg siger ikke at folk er bedre (læs: har bedre filmsmag) herinde, end andre steder, men alderen spiller måske også ind. Jeg havde da sikkert også været vild med AVP da jeg var 17.
Jeg synes det er vigtigt at argumentere for hvorfor man ikke kan lide filmene, og ikke bare bashe dem. Derved lærer andre måske også noget om film, virkemidler osv. Men jeg indrømmer ærligt at jeg ikke gider bruge mere tid på at skrive om den. Håber der er en anden der orker det :)
#25 mimic 16 år siden
Og event horizon er næsten en sci fi klassiker. Den første Resident Evil var jeg okay underholdt af, soldier var også fin nok.
Anderson er er god director, ingen spielberg, men han skal bare lærer ik at skrive sine film også. Event Horizon skrev han ikke, og der blev hans bedste side brugt ordentligt.
#26 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg kritiserer hr. Andersons egenskaber, fordi han er en såkaldt "80-10-10 instruktør". 80% fyld, 10% plot og 10% skuespil ... på en god dag. Han har ganske givet øje for kvalitet, for han er jo fanboy ud over alle grænser, men desværre rækker hans inspiration mest til kuriositeter, som små referencer til andre films skuspillere eller plot og sjovt nok er det som regel disse små hints, som er mest mindeværdige. Resten har man overordentlig svært ved at glemme ... på den ufede måde.
Men jo, Event Horizon ER faktisk ikke helt dum, men en ok mellemvare med et godt gys. Men selv en blind høne kan jo finde et korn, eller 10 aber, som skriver på skrivemaskine i 10 år, rammer måske ordet "Deadwood".
#27 Horrormaster 16 år siden
#28 Dragon_Claw 16 år siden
#29 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Spørg til side ... jeg kan idet hele taget ikke forstå at man i det hele taget blandede de to universer, som hver for sig fungere bedre.
Har set begge film og jeg blev slet ikke fanget. En af åresagerne er , at man fosøger at please begges tilhængere på bekostning af dels uhyggen, men også at man ved at ingen vinder lige meget hvad der sker, fjerner alt den spændig der kunne have været. Der er heller ikke nogen rigtig stemning i de film, for dels er skuespillet utrolig dåligt, men klip, musik osv. er da heller ikke noget at prale af.
Mht. Anderson talent for at lave actionfilm ... Tja ... han giver den ihvertifald gas i alle. EH kunne jeg godt have godt have tænkt mig at se i et DC, hvilket nok aldrig kommer til at ske, hvis man skal tro EH SE's ekstra materiale. Den første Resident Evil var en okay spil(lefilm), den fik mig da til at prøve spillet af, men som med filmen, blev man hurtig træt, og gad ikke rigtig prøve igen. For mig er og bliver hans bedste film stadig "Shopping".
# 26 Deadwood fungere jo netop pga. af der ofret penge og tid hele vejen rundt, så skulle vi ikke fodre grisene med aberne ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#30 filmkorn.dk 16 år siden