“Allegro” er en film om København, kærlighed og science fiction. Den er en blanding af det såre simple og det ovenud originale. En originalitet der desværre i længden mister lidt af sin fascinerende fernis – men en absurd, legende dans, der sprænger dansk films rammer, ikke desto mindre. Se, det kan også være magi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 vapor 18 år siden

Lyder som en film man enten vil elske eller hade.
Gravatar

#2 Martindan 18 år siden

jeg kan godt li den.. mange siger den ikke er ligeså god som Reconstruction.. og det ved jeg ikke helt om jeg er enig i... Den er måske ikke så original som Reconstruction var, men altså synes den holder....
for cryin' out loud......
Gravatar

#3 filmz-bill lee 18 år siden

Jeg synes den var ok, men der var nogle ting der gjorde den knap så spændende som Reconstruction. Fortællingen er fx meget mere explicit i Allegro og det synes jeg fjerner lidt af det mystiske. Men dejligt (igen) at se en dansk film der bestræber sig på at vise noget fiktivt frem for realisme, det sker sgu sjældent!
Gravatar

#4 filmz-PerKrogh 18 år siden

Det er en kæmpe skuffelse efter min mening. Hans første film er en af mine favorit film af alle, men min respekt for Boe er dalet lidt efter Alegro. Filmens start lægger op til noget unikt og fedt, men den er bare kedelig med et dårligt manuskript. Jeg fanger den slet ikke desværre. Man kan ikke identificere sig med nogen af skuespillerne, og kærlighedsforholdet synes jeg ikke bliver potrættet særlig godt. Den har selvfølgelig sine gode ting også. Det er en fed nok idé, men jeg sys bare ikke Boe præsterer at formidle ideen på den rigtige måde. Den har nogle fede flashbacks med kanon skuespil fra ham som lille.
Gravatar

#5 JannikAnd 18 år siden

Hmm... Jeg er vist den eneste, der synes den er sej!
Gravatar

#6 jessup 18 år siden

Nu bå Boe og Vinterberg sr at komme ud af det mørke,mørke Rukow land og lave noget lidt mere interresandt.
This is just until June
Gravatar

#7 jessup 18 år siden

"må" "se"
This is just until June
Gravatar

#8 JannikAnd 18 år siden

#6

Ka' du holde mund! :)
Gravatar

#9 filmz-PerKrogh 18 år siden

Nogen der ved om Boe har planer om noget nyt lige for tiden? Selmom Allegro ikke er god efetr min mening, glæder jeg mig til at se hvad hans næste projekt måske kunne være
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Boe er en produktiv herre og har allerede indspillet sin tredje film "Prediction" samt vist også sin fjerde film "Off Screen". Derudover er han igang med endnu en film der hedder "Written"...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: