“Allegro” er et originalt og uimodståeligt dansk værk, hvis kreative ambitioner stemmer fuldstændig overens med den imponerende udførelse. En af de mest visuelt og auditivt stimulerende danske film i meget lang tid bliver heldigvis præsenteret på fineste vis på dvd, og ekstramaterialet er også ganske interessant, selv om man gerne ville have hørt lidt mere fra filmens skuespillere, teknikere og i høj grad også instruktør Christoffer Boe. Under alle omstændigheder er dette en varmt anbefalet dansk dvd-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bartman 18 år siden

Syns filmen lyder lidt fesen, men elskede Kissmeyer Basic da det var der, så overvejer faktisk at købe den kun på grund af det.. så kunne det jo også være man sku gi filmen en chance! :D
Gravatar

#2 Riqon 18 år siden

Læste lige plottet og tænkte "Ja, jeg hader også bare, når sådan noget sker for en..."
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Hr_sol 18 år siden

Den film er lidt overvuderet. Den får 3 stjerner fra min side. Men Kissmeyer Basic er toppen :D det er hele grunden til jeg købte dvd'en.
Gravatar

#4 filmz-ulrik_one 18 år siden

Jeg synes Allegro er enormt god. Det er også en glimrende DVD-udgivelse, selvfølgelig først og fremmest pga. DVD2 med Kissmeyer Basic på, men også et interessant kommentarspor. På sporet er to filmanmeldere sat sammen, hvoraf den ene hader filmen (Christian Monggaard), og den anden er vild med filmen (Morten Piil - som er en af mine danske favorit-anmeldere). Det kommer der nogle ganske interessante diskutioner og synspunkter ud af.

Selve filmen synes jeg er ret så vellykket. Først og fremmest er jeg PISSE glad for, at vi har nogle auteaur-instruktører som Christoffer Boe herhjemme, der rykker ved grænserne og eksperimenterer med filmiske virkemidler. Reconstruction synes jeg selvsagt også var fed, men med Allegro har Boe lagt flere menneskelige aspekter ind, og afbalanceret filmen, så den ikke fremstår så indstuderet, men så den også er forståelig for "almindelige" danskere.
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#5 putandtake 18 år siden

Til "The Insider"; Ikke at det er så vigtigt, men KBH er så afgjort det mest trendy sted for udenlandske turister i DK, og har bestemmt ikke noget dårligt omdømme.
Gravatar

#6 filmz-Bartman 18 år siden

#5
Ja det er jo klart når de ER i danmark.. så er der jo ik rigtig så meget andet at byde på.. men hvis du stod og skulle planlægge ferie og kunne vælge mellem københavn eller f.eks. london så er det jo en helt anden sag!!
Gravatar

#7 filmz-hut 18 år siden

Hvis man sammenligner efternavnet på vores kære anmelder "The Insider" aka Johan Albrechtsen, og sound effect editoren (se IMDB), ser man et uhyggeligt sammenfald... Det lugter lidt af nepotisme. FØJ
Gravatar

#8 Martindan 18 år siden

#7 - ikke enig. Mener hvorfor skulle han rose en film hvis den var crap. hans bror har trods alt "kun" lavet lydsiden hvis tilfældet nu er som det er. Det rører jo ikke rigtig ved hans ros for historie og plot.
Nu er Allegro så en kanon film så er helt enig med Insider.
for cryin' out loud......
Gravatar

#9 filmz-FreeAll 18 år siden

#7 Kan kun være helt enig. Det lugter langt væk. Og er der ikke også noget med en stunt mand der hedder Albrechtsen til efternavn? Tilfældigt? I think not!

Men man tør jo ikke sige noget. For så kommer familien farende. Først bliver du skræmt ud af dit hus med høj musik, så bliver du slået ihjel af en skræmmende mand der er vant til selv at modtage tæsk. Bagefter bliver der så skrevet en mindst ligeså skræmmende nekrolog om dig! Jeg er meget bange!
Gravatar

#10 filmz-Cherno Samba 18 år siden

# 7
Chelsea sutter røv!!!

Skriv ny kommentar: