“Allegro” er et originalt og uimodståeligt dansk værk, hvis kreative ambitioner stemmer fuldstændig overens med den imponerende udførelse. En af de mest visuelt og auditivt stimulerende danske film i meget lang tid bliver heldigvis præsenteret på fineste vis på dvd, og ekstramaterialet er også ganske interessant, selv om man gerne ville have hørt lidt mere fra filmens skuespillere, teknikere og i høj grad også instruktør Christoffer Boe. Under alle omstændigheder er dette en varmt anbefalet dansk dvd-udgivelse.
#1 filmz-Bartman 18 år siden
#2 Riqon 18 år siden
#3 Hr_sol 18 år siden
#4 filmz-ulrik_one 18 år siden
Selve filmen synes jeg er ret så vellykket. Først og fremmest er jeg PISSE glad for, at vi har nogle auteaur-instruktører som Christoffer Boe herhjemme, der rykker ved grænserne og eksperimenterer med filmiske virkemidler. Reconstruction synes jeg selvsagt også var fed, men med Allegro har Boe lagt flere menneskelige aspekter ind, og afbalanceret filmen, så den ikke fremstår så indstuderet, men så den også er forståelig for "almindelige" danskere.
#5 putandtake 18 år siden
#6 filmz-Bartman 18 år siden
Ja det er jo klart når de ER i danmark.. så er der jo ik rigtig så meget andet at byde på.. men hvis du stod og skulle planlægge ferie og kunne vælge mellem københavn eller f.eks. london så er det jo en helt anden sag!!
#7 filmz-hut 18 år siden
#8 Martindan 18 år siden
Nu er Allegro så en kanon film så er helt enig med Insider.
#9 filmz-FreeAll 18 år siden
Men man tør jo ikke sige noget. For så kommer familien farende. Først bliver du skræmt ud af dit hus med høj musik, så bliver du slået ihjel af en skræmmende mand der er vant til selv at modtage tæsk. Bagefter bliver der så skrevet en mindst ligeså skræmmende nekrolog om dig! Jeg er meget bange!
#10 filmz-Cherno Samba 18 år siden
Chelsea sutter røv!!!