Som årsag til den fallerede ungdom sparker filmen utroværdigt i alle mulige retninger. Gangsta-rap og en uansvarlig generation af forældre synes at være blandt filmens bud, men det formidles helt uden bid, og kritikken synes i stedet forceret og forlorent – ikke mindst pga. en uengageret Bruce Willis og en overhysterisk Sharon Stone på rollelisten over forældre.

Alpha Dog når aldrig dybere end sin flotte blankpolerede overflade, og desto mere tom synes også filmens forstilte kritik. At Justin Timberlake alligevel formår at imponere i en film, der ellers savner autenticitet og troværdighed, er ganske imponerende. Blot en skam der ikke var tale om en bedre film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 17 år siden

#10 Jep, 8.0 med 30.000 stemmer på IMDB, er sgu ret succesfuldt for mig.

3½ af 4 af Ebert og denne afsluttende kommentar fra DVDTimes siger det bedre, end jeg kan skrive:

Overall
Just so that I make myself clear and don’t mislead the reader in any way – yes, The Notebook is one of those tear-jerking, romantic weepies, but like the best movies of this type it treads the balance between credibility and sentimentality well and with conviction. It's not hard to recommend this film - if you enjoy the guilty pleasure of watching a deeply romantic weepie of lovers separated by circumstance and adversity and their search to rediscover what they ought to have had together, they don’t make them much better than this. The Notebook is a beautifully made romantic melodrama that gives you everything you could want from such a film with an excellent and sympathetic cast, so it’s surprising that the film has largely passed unnoticed without the due attention it deserves. EIV present the film exceptionally well on DVD with a large selection of extra features, but the repetition of the music on the menus and the sickly extra features might over-sweeten the package a little too much.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 Highland Park 17 år siden

Den får pæne ratings i dagens aviser! Søren Høy fra J.P. gi'r den bla. 5/6.


Og hvad så?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 Michael Andersen 17 år siden

#12 Når det er Søren Høy, der anbefaler, så betyder det at vi skal løbe vores vej...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Highland Park 17 år siden

#13 Netop! ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 filmz-JepJ 17 år siden

#7 Enig i det første. Synes ikke 'totalt fed', er hvad der beskriver filmen her bedst.
Selvom jeg er enig i at Willis og Stone ikke er imponerende, synes jeg alligevel man kommer ind under den 'blankpolerede overflade', der tales om, takket være de unge skuespillere og især Justin Timberlake, som spiller langt over, hvad jeg havde forventet.
4/6
"Maybe this world is another planet's hell" - Aldous Huxley
Gravatar

#16 filmz-BDam 17 år siden

Jeg vil give anmelderen ret. Filmen veksler mellem at være seriøs og en ungdomsfilm, der viser nøgen damer, druk, osv. og jeg synes i høj grad at den mister momentum i nogle af disse scener, bl.a. hvor de slås i badeværelset. For historien er jo rimelig simpel (i modsætning til hvad #5 synes), man regner jo hurtigt ud at der opstår et forhold mellem timberlake og drengen og at han så dør.

Ligeledes forstår jeg heller ikke hvorfor der ikke er fokuseret mere på Johnny Truelove i historien, da netop han burde være nøglen til det hele. Men her synes der at være en overdreven fokus på Timberlake's figur og forholdet til drengen.

Var selv uforstående gennem en del af filmen, da jeg kun havde hørt kort om en film "om den yngste forbryder på FBI Most Wanted"-liste og blev forvirret af at handlingen så ikke fulgte ham og at de kriminelle forhold der sker i filmen ikke burde være nok til at få ham på listen. Først imod slutningen regnede jeg ud at det var fordi han var på flugt, men netop dette kunne være mere interessant at følge.

Skriv ny kommentar: