Som årsag til den fallerede ungdom sparker filmen utroværdigt i alle mulige retninger. Gangsta-rap og en uansvarlig generation af forældre synes at være blandt filmens bud, men det formidles helt uden bid, og kritikken synes i stedet forceret og forlorent – ikke mindst pga. en uengageret Bruce Willis og en overhysterisk Sharon Stone på rollelisten over forældre.
Alpha Dog når aldrig dybere end sin flotte blankpolerede overflade, og desto mere tom synes også filmens forstilte kritik. At Justin Timberlake alligevel formår at imponere i en film, der ellers savner autenticitet og troværdighed, er ganske imponerende. Blot en skam der ikke var tale om en bedre film.
#1 filmz-Bruce 17 år siden
#2 dslacker 17 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#3 dolphinfriendly 17 år siden
#4 chandler75 17 år siden
#5 NOWhere 17 år siden
Jeg kendte ikke den virkelige sags detaljer, og kendte derfor ikke filmens slutning, så måske det hjælp på min indlevelse.
Jeg synes bestemt filmen var autentisk! Intet virkede konstrueret, tingene sker bare, og pludselig befinder man sig (som filmens hovedpersoner) ved point of no return uden egentlig helt at vide, hvordan. At historien stritter i flere retninger, gør en mere virkelighedstro for mig. Det er en ensemblefilm, hvor man kunne have valgt at lave en film om hver af de implicerede
Jeg er enig i at Justin Timberlake er rigtig go' i filmen! Det er de andre også. Jeg savnede at se mere til Ben Foster som spiller Zacks nynazistiske storebror, meget interessant figur!
Jeg vare meget overrasket over Alpha Dog, som jeg synes ta'r sit forlæg seriøst. Og jeg synes, det er urimeligt at sammenligne den med Kids, som slet ikke er i samme genre efter min mening.
#6 filmz-xlarti 17 år siden
Og respekt til Timberlake, han stjæler ganske rigtigt filmen.
#7 filmz-yoshimura 17 år siden
#8 wiseguy 17 år siden
#9 filmz-xlarti 17 år siden
#10 keitel 17 år siden