Som årsag til den fallerede ungdom sparker filmen utroværdigt i alle mulige retninger. Gangsta-rap og en uansvarlig generation af forældre synes at være blandt filmens bud, men det formidles helt uden bid, og kritikken synes i stedet forceret og forlorent – ikke mindst pga. en uengageret Bruce Willis og en overhysterisk Sharon Stone på rollelisten over forældre.

Alpha Dog når aldrig dybere end sin flotte blankpolerede overflade, og desto mere tom synes også filmens forstilte kritik. At Justin Timberlake alligevel formår at imponere i en film, der ellers savner autenticitet og troværdighed, er ganske imponerende. Blot en skam der ikke var tale om en bedre film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 17 år siden

Har ikke set denne, men jeg er komplet uenig omkring Cassavetes Notebook, ikke skulle være helt vellykket.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 dslacker 17 år siden

hvorfor er "kids" modbydelig - det er da en fantastisk film ?
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

#2 ...det ene udelukker ikke det andet...

Gravatar

#4 chandler75 17 år siden

Det er en modbydeligt fantastisk film...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 NOWhere 17 år siden

Jeg er uenig i anmeldelsen!
Jeg kendte ikke den virkelige sags detaljer, og kendte derfor ikke filmens slutning, så måske det hjælp på min indlevelse.
Jeg synes bestemt filmen var autentisk! Intet virkede konstrueret, tingene sker bare, og pludselig befinder man sig (som filmens hovedpersoner) ved point of no return uden egentlig helt at vide, hvordan. At historien stritter i flere retninger, gør en mere virkelighedstro for mig. Det er en ensemblefilm, hvor man kunne have valgt at lave en film om hver af de implicerede
Jeg er enig i at Justin Timberlake er rigtig go' i filmen! Det er de andre også. Jeg savnede at se mere til Ben Foster som spiller Zacks nynazistiske storebror, meget interessant figur!
Jeg vare meget overrasket over Alpha Dog, som jeg synes ta'r sit forlæg seriøst. Og jeg synes, det er urimeligt at sammenligne den med Kids, som slet ikke er i samme genre efter min mening.
Gravatar

#6 filmz-xlarti 17 år siden

Helt sikkert en totalt fed film. Jeg vil give anmelderen ret i hans beskrivelse af en kedelig Bruce Willis, og Sharon Stone kunne man for min skyld have klippet totalt ud af filmen da hun ikke leverer noget nyttig information men bare er en overspillet hysterisk biatch. Hun virker ikke autentisk, men skaber sig bare.
Og respekt til Timberlake, han stjæler ganske rigtigt filmen.
Gravatar

#7 filmz-yoshimura 17 år siden

#6 Jeg er egentlig ikke sikker på, at det er meningen, at det skal være "en totalt fed film" - men måske er det bare, fordi jeg ikke er klar over, hvad den beskrivelse dækker over i dit vokabularium. Det skal ikke forstås sådan, at jeg ikke bryder mig om filmen. Jeg synes faktisk, den er noget mere vellykket, end anmelderen giver udtryk for, og skuespilspræstationerne er habile over hele linjen. Det bliver nok en 4/6 for mit vedkommende ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#8 wiseguy 17 år siden

Den får pæne ratings i dagens aviser! Søren Høy fra J.P. gi'r den bla. 5/6.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 filmz-xlarti 17 år siden

#7 Jeg synes den er totalt fed og anbefalelsesværdig pga. historien og stemningen i den, men jeg ser også igennem fingre med dens små minusser. 4/6 herfra. (sharon stone trækker den helt selv en stjerne ned)
Gravatar

#10 keitel 17 år siden

The Notebook er nok en af de bedste kaerlighedsfilm jeg har set, saa der er jeg ogsaa total uenig.

Skriv ny kommentar: