Christoffer Boe har endnu en gang effektivt vist, at selvom der højlydt gøres opmærksom på filmmediets konstruerede natur, så kan han uden tøven få en film til at gøre ondt, hvilket “Alting bliver godt igen” absolut gør til trods for sine mange komiske elementer. En indiskutabel dygtig kunstner har her skabt en veludført legende film, men alligevel er alting ikke blevet helt godt igen, men det er tæt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 14 år siden

...ja, jeg var nu også ret godt underholdt af filmen - og kunne faktisk ret godt lide Boes leg med de forskellige virkelighedslag - det fungerer fint, ofte subtilt og uden at historien blev frataget sin intensitet eller medrivende thriller-element. En ret solid bedrift, da man ofte er noget desorienteret i tid og sted.

Så selvom disse metalag og enkelte scener bliver for studentikose til min smag, så var det rart at se Boe bruge sine yderst smukke billeder til at fortælle en historie med (umiddelbart) mere relevans, kompleksitet og nærvær. Der er måske brugt lige rigeligt med lens flare - Star Trek go home! - men billederne er alene nok til at gøre dette til en fin og laber filmoplevelse - at historien og de medvirkende så også er både indtagende og medrivende gør kun oplevelsen bedre. Og så er det sgu også rart at møde en dansk instruktør, som har flere ambitioner, end blot at fortælle en lige-ud-af-landevejen-historie... cool.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Det lyder som om, at Christoffer Boe stadig er en af de mest interessante instruktører i Danmark. Reconstruction var rigtig god, Allegro var også ganske fin, og jeg glæder mig til at se den her.
Gravatar

#3 christianhg 14 år siden

Er jeg den eneste der synes plakaten minder rigtig meget om plakaten til Hitchcock's Vertigo?
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#4 bjarke 14 år siden

# 3 - nej:-)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 Nicki52 14 år siden

#3
Nej :-)

Men jeg skal snart se den med venner fra klassen, skal bare finde en dato og tidspunkt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

#3 Nej det er lige i øjet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Geekalot 14 år siden

Det her var det første der poppede ind da jeg skulde til at læse tråden, Star Trek go home!

BLASFAMI er hvad jeg kan sige til det her !!!!!

:)
Gravatar

#8 Skeloboy 14 år siden

#6 - dine links til bæveren henviser kun til forsiden...
Gravatar

#9 filmz-Utyske 14 år siden

#8 -

Det er bare fordi bæveren ikke kan lide at man linker direkte til deres billeder.

Lav en copy/paste af linkadressen, så kan du se billedet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#10 RasmusFL 13 år siden

En kæmpe overraskelse.

Har kun set 'Offscreen' af Boes tidligere film og var mildest talt ikke begejstret. Her arbejder han dog på et helt andet niveau.

Billede og lyd er nydeligt gennemarbejdet og filmens univers er simpelthen energisk og levende som sjældent set i dansk film. Dertil kommer en historie der ganske vist ér lidt af en snedig konstruktion, men som også på mange måder giver filmen en emotionel tyngde. Lidt i stil med 'Shutter Island' - efter min smag er Boe dog langt mere interessant i sine filmiske drillerier.

5/6 - simpelthen en fremragende film. Stor cadeu til Boe og co. for at tage en genre som denne til sådanne højder, og så en dag på dansk grund.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: