Under alle omstændigheder er “Ambulancen” en film, der måske sælger sig selv med et forkert prædikat i traileren, men som vinder meget igen, når man så ser den endelige film. Nogle vil muligvis blive skuffede over manglen på action, stunts og one-liners, men dem om det, for denne film har til gengæld både dybde og noget på hjerte. Vi får serveret en anderledes roadmovie, der med hylende sirener og fremragende skuespil fortjener opmærksomhed. Roser til debutanten, som vi for resten gerne ser mere til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Yoda 18 år siden

#15

Det var da en komplet umoden og idiotisk kommentar, du får fyret af.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#22 Patriarch 18 år siden

ja.. og manden er 45+ :D

I øvrigt er han far til en del Thomaser
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 lagoni 18 år siden

#15 - "...finde ud af og analysere ting"

Det hedder "finde ud af AT analysere ting"...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#24 Patriarch 18 år siden

#23

Hold kæft kælling ;-D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 Michael Andersen 18 år siden

#23 1-0 til kvinderne :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#26 filmz-gimleno1 18 år siden

Jaja, folk er jo berettiget til deres holdninger - vi andre kan jo bare være glade for at vi ikke behøver være enige! :-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#27 filmz-danjou 18 år siden

Troede egenligt at Filmz.dk var et seriøst forum for filminteresserede, og ikke en diskussionsklub for mandschauvister.
Harry din udtalelse lader intet stå tilbage for din intelligens.
Det er tydeligt, at der er en grund til at du ikke er anmelder herinde ... du har ikke det tekniske snidle som du anklager kvinder for ikke at have.
Hvis du ikke har en saglig indgangsvinkel til anmeldelserne, kan du vel holde dine små barnagtige gylp for dig selv, og fri os og andre for dem - føj til din udtalelse.
Synes i øvrigt at anmeldelsen er i top.
Gravatar

#28 JannikAnd 18 år siden

I tilfælde af at danjou er kvinde, vil jeg sige...

UARG! 2-0 til kvinderne.

Til tvivlerne: jeg er skam en 'dude'.
Gravatar

#29 filmz-tobias baunbæk 18 år siden

Jeg er meget uenig i anmelderen. Hun skriver at Ambulancen prøver noget nyt og ikke forfalder til action og one-liners. Der er jeg til dels enig... Laurits Munch-Petersen prøver noget nyt ved at have en location og real tid. Og den del er fed, og al mulig respekt for at prøve det. Det fungerer også rigtig godt og man tror helt klart på at vi altid er i ambulancen der kører og ikke på at vi er i et studie.

Men karaktererne er slet ikke dybe nok til at vi kommer ind i deres historier. Det hjælper hen mod enden af filmen, men ikke før det.

Jeg føler også at de skulle have fjernet en del af deres klichéer. Specielt hele delen med den kvidelige ambulance fører og lillebroren der har en lille ting kørende. Det var lidt for plat og set alt for mange gange før.

Hvis Laurits Munch-Petersen ikke var så bange for at filmen ville fornærme nogle af publikummerne og måske salgstallene (selvom jeg ikke tror det har været den store grund) så tror jeg det var blevet en bedre film. Den bærer præg af angst for at prøve noget nyt og i stedet hælder til klichéer og nemme ting, men samtidig kan man se at idéen var at lave en anderledes film. De ting kører bare ikke så godt sammen. 3/6 pga. den sidste halve time
Gravatar

#30 filmz-annimortensen 18 år siden

Synes filmen er meget god.
www.thomasbolarsen.dk

Skriv ny kommentar: