Ikke mange ungdomskomedier har formået at overgå “American Pie”, siden den blev udgivet tilbage i 1999. Det er en fortsat forfriskende filmoplevelse spækket med charmerende karakterer, som man sagtens kan spejle sig i. Denne splinternye Blu-ray skuffer til gengæld fælt. Diskens AV-præsentation overgår kun med nød og næppe dvd’ens, og så indeholder BD-udgivelsen endda intet ekstramateriale. Der er altså ingen grund til at hive pengepungen frem for at købe “American Pie” igen, og hvis man endnu ikke ejer filmen, kan man lige så godt investere i den billigere dvd-udgivelse.
#1 chandler75 15 år siden
#2 MuManden 15 år siden
#3 Høegh 15 år siden
Men ja, forskellige meninger er forskellige.
Personligt mener jeg ikke, at American Pie er mere end en omgang ærkeamerikansk pubertær falden på halen komik. Der til trods for at prøve ihærdigt på at være ungdommelig og vovet, stadigvæk er så politisk korrekt og prædikende at man er ved at kløjs i de mange moralske klichéer.
Hvad får man hvis man blander Benny Hill med den kristne højrefløj? American Pie tilsyneladende
#4 Yoda 15 år siden
#5 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6 HonoDelLoce 15 år siden
Det er egentlig begge ganske gode film, men er desværre blevet ødelagt i hukommelsen af den efterfølgende bølge af lortefilm i samme genre, som de to respektive films succes selv var årsag til startede..
Jeg genså selv American Pie en gang sidste år, og blev faktisk helt overrasket over hvor underholdende den var. Helt ubevidst havde jeg ellers afskrevet den som værende ligegyldig og dum pga dens mange efterfølgere og andre "nyere" film i samme genre.. Det samme skete med Scream for nylig.. Synd, egentlig..
#7 Lord Beef Jerky 15 år siden
#8 HonoDelLoce 15 år siden
My point exactly :)
#9 BN 15 år siden
Her må jeg erklære mig uenig med The Insider. Personerne i 'High School Musical' tænker og taler da afgjort som mennesker af ægte plastik.