For denne anmelder blev “An Education” årets store overraskelse. Man kunne nok have sagt sig selv, at en Oscar-nominering for bedste film var et vink med en vognstang, der indikerede, at filmen i det mindste måtte have noget godt at byde på, men at den ligefrem var en lektion i kompetent storytelling var ikke forventet. Som beskrevet ovenfor er slutningen ikke helt perfekt, men en sådan detalje er til at overse i en ellers utroligt dejlig film. At vi så samtidig forkæles med et fremragende videospor er blot en ren luksus – det samme kan desværre ikke siges om det manglende ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Er enig i hele vejen igennem. Dejlig film, hvor slutningen kunne have været bedre.
Gravatar

#2 filmz-ab 13 år siden

Den ser da gabende kedelig ud, så jeg springer nok over.. og fanger den på tv engang.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#3 filmz-Myrepip 13 år siden

Jeg har godt nok været enig med hr. Brinch ofte her den seneste tid. Og ja Molina er aldeles herlig i denne. Den foregår i en anden tid, men filmhåndværket minder også om noget fra en anden tid ... og det er sgu ros. Vidunderlig lille film og så absolut det bedste danske udspil jeg har set længe ... hvilket nok hænger sammen med, at jeg ikke har set så mange danske udspil ... længe.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#4 wimmie 13 år siden

Dejlig film - én af sidste års allerbedste :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: