Problemet med “Anchorman” er dog først og fremmest, at vi ikke rigtigt får nogle muligheder for at bryde os det mindste om de fleste af figurerne. Filmen er så forhippet på at lave komedie ud af alt, at vi ikke bliver involveret i personerne, hvilket særligt i filmens sidste del bliver et problem.

“Anchorman” ender derfor med at blive en ganske sjov film, der dog ikke efterlader noget permanent indtryk, og som der næppe vil være nogen grund til at vende tilbage til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Captain Vallo 18 år siden

Jeg var dybt skuffet ...
Indrømmet; Der er mere end et par scener, der virkelig fik mig til at bryde ud i latter - Ikke mindst scenen med Jack Black - men filmen som helhed fandt jeg ualmindelig overvurderet.
Sorry.
Jeg plejer ellers godt at kunne se det morsomme i Will Ferrell, og han har absolut sine øjeblikke i Anchorman, men i mine øjne blev det lidt for ofte hysterisk og (for) overspillet.
Jeg havde købt filmen ubeset og nu ligger den bare og samler støv på hylden.
Ærlig talt, så tvivler jeg på, at den havner i afspilleren igen.
Men tag ikke mine ord for gode varer. Jeg er bare en sur, gammel mand uden skyggen af humor ...
... åbenbart.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#12 BN 15 år siden

haha. Har lige set denne komedie for første gang her til aften. Set med meget kritiske briller på, er det en overdreven, dårligt struktureret og ofte plat omgang nonsens. Men filmen er så løssluppen og anarkistisk og skuespillerne så meget i hopla, at den faktisk er ret sjov og underholdende. :-D

Der er mange morsomme ordvekslinger og gakkede jokes - og ligeså mange åndssvage af slagsen. Men bestemt en seværdig film, og kommentarsporet til dvd'en er ikke mindre underholdende.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: