Problemet med “Anchorman” er dog først og fremmest, at vi ikke rigtigt får nogle muligheder for at bryde os det mindste om de fleste af figurerne. Filmen er så forhippet på at lave komedie ud af alt, at vi ikke bliver involveret i personerne, hvilket særligt i filmens sidste del bliver et problem.

“Anchorman” ender derfor med at blive en ganske sjov film, der dog ikke efterlader noget permanent indtryk, og som der næppe vil være nogen grund til at vende tilbage til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Har ikke set den endnu, men pga. trailerne glæder jeg mig meget. Ser ud til at Chevy Chase's afløser kan være fundet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-inspectorbjarne 19 år siden

Det var da godt nok også på tide den kom her til landet!

...men glæder mig også til at se den her film!
Kun en tåbe frygter ikke en færring!
Gravatar

#3 Slettet Bruger [849589901] 19 år siden

Ja, den kom her til landet - til to biografer begge beliggende på Sjælland. Nordisk Film gør det igen - jeg forstår ikke hvordan Van Helsing røg gennem deres filter...

For mig skyldes de højeste grin Brick Tamland, der med sine 48 IQ-points formår at komme med den ene idiotiske bemærkning efter den anden.

"I killed a man with a trifork!"
Gravatar

#4 Kram 19 år siden

Den er sjov, men så er den hellere ikke mere :) Dog sagtens en man kan lokkes til at købe på DVD engang.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#5 filmz-theassociate 18 år siden

Må tilstå at være uenig med anmelderen, scenen med økserne hvor de 4 nyhedshold rumler sammen er noget af det sjoveste i hele filmen.
Gravatar

#6 filmz-sparrowed 18 år siden

Har da haft den længe på dvd...købte den på www.qxl.dk for omkring 60-70kr..Den er rimelig sjov.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#7 filmz-michaell 18 år siden

Jeg er slet ikke enig med anmelderen.. Anchorman er en af de sjoveste film jeg har set siden Old School! Will Ferrell er jo for fed!!

Ron Burgundy: Boy, that escalated quickly... I mean, that really got out of hand fast!
Champ Kind: It jumped up a notch!
Ron Burgundy: It did, didn't it?
Brick Tamland: Yeah, I stabbed a man in the heart!
Ron Burgundy: I saw that! Brick killed a guy! Did you throw a trident?
Brick Tamland: Yeah, there were horses, and a man on fire, and I killed a guy with a trident!
Ron Burgundy: Brick, I've been meaning to talk to you about that. You should find yourself a safehouse or a relative close by. Lay low for a while, because you're probably wanted for murder.
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#8 filmz-Bruce 18 år siden

En super film. Skyder på alt hvad der rører sig og noget rammer, noget ryger ved siden af. Men alt i alt en rigtig sjov og vellykket komedie, i en stil der godt må komme flere af. En type som Will Ferrel har længe været savnet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-turd ferguson 18 år siden

#7
I second that.
Jeg kaster håndtegn på daglig basis.
Gravatar

#10 filmz-Munk 18 år siden

Super film.. elsker generelt Will Ferrel, og stilen i denne film passer perfekt til min humoristiske sans..
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell

Skriv ny kommentar: