“Apocalypto” er tydeligvis præget af historiske misforståelser, om end der ikke bør kimses af underholdsningsværdien. Tempoet er ganske vist ujævnt, men de periodevise intense og actionfyldte sekvenser tjener til gengæld til filmens ære og suppleres på glimrende vis af en bundsolid billedside og en tilsvarende stærk lydside.
#11 filmz-vassago 17 år siden
APOCALYPTO giver problemer for nogle DVD-optagere.
Problemet drejer sig om et interview med Mel Gibson, der ligger som en PDF-fil på DVD-udgivelsen af Apocalypto.
Problemerne med afspilningen er hovedsagelig gældende for nogle typer DVD-optagere.
Scanbox er i dialog med producenterne af de DVD-afspillerne/optagere, så der kan blive lavet opdateringer til disse.
Der er rapporteret problemer med følgende typer:
Philips: modell 3305, 3360, 3365 og 3450
LG: RH199H, RH-7500 og DBRH-190
Erstatnings DVD'er er under produktion, og vil være tilgængelige i løbet af kort tid.
De som har haft problemer, bedes kontakte Scanbox Entertainment på tlf. 89282800.
#12 chandler75 17 år siden
Han var godt irriteret, indtil jeg foreslog, at han prøvede min lillesøsters 300-kroners afspiller, og der fungerede den fint (udover - da jeg spurgte ham, hvad han syntes om filmen, svarede han, at den var udmærket, men at det var irriterende, at der var to mænd, der sad og snakkede og grinte ind over. Det syntes han var dybt belastende. Jeg måtte jo så forklare ham, at der var noget, der hed kommentarspor... (som han åbenbart fik slået fra ved at klikke febrilsk på alle remotens knapper...).
#13 davenport 17 år siden
#14 icetea 17 år siden
#15 jessup 17 år siden
#16 filmz-vassago 17 år siden
Men da jeg sad og stirrede på traileren, opdagede jeg at langt de fleste af klippene overhovedet ikke var med i filmen - det er måske ikke så mærkeligt, men flere af skuespillerne var ikke dem fra filmen? Det har jeg sgu aldrig set før.
http://www.apple.com/trailers/touchstone/apocalypt...
#17 BN 16 år siden
Der er tale om bundsolid underholdning. Efter min mening er der ikke noget budskab i filmen. Angrebet på lejren, hvor der sker begås overgreb på indbyggerne og sker vilkårlige drab, sammen med den lange tur gennem mayaernes rige, gav mig ganske vist associationer til såvel negerslaveriet som diverse folkedrab og religiøst betingede forbrydelser, der er begået gennem de seneste tre århundreder. ... Men filmen er og bliver ikke andet end en god spændingsfilm om flugt og overlevelse, hvilket i sig selv også kan være meget godt, ja, tilstrækkeligt.
Mens jeg så den, sagde jeg med karakteren 5/6 på læberne, fordi filmen er meget imponerende rent visuelt, ja, næsten overvældende. (Billederne af skove, floder og bjerge er nogle af de flotteste - og følelsen af at være tilstede sammen med personerne midt i skovene den stærkeste - siden 'The Last of the Mohicans'.) Og desuden er det virkelig en medrivende historie, hvor jeg bestemt ikke var sikker på det endelige udfald, når nu
Men fordi filmen egentlig ikke har nogen særlig dybde i hverken personskildring (man ved ikke meget om nogen af karakterne) eller fortælling (plottet er uhyre enkelt), vil jeg "kun" give den 4/6 (dog med en pil opad).