“Apocalypto” er tydeligvis præget af historiske misforståelser, om end der ikke bør kimses af underholdsningsværdien. Tempoet er ganske vist ujævnt, men de periodevise intense og actionfyldte sekvenser tjener til gengæld til filmens ære og suppleres på glimrende vis af en bundsolid billedside og en tilsvarende stærk lydside.
#1 icetea 17 år siden
#2 filmz-Kragmose 17 år siden
#3 filmz-Bruce 17 år siden
Han er ikke Clint'en, men han går sine egne vegne og leverer varen på sin egen Gibson'ske facon :) Så mangler vi bare den dersens Muhammed film på arabisk :)
8/10
#4 chandler75 17 år siden
Især de mange belejlige plot-detaljer irriterede mig:
#5 pulse83 17 år siden
Billedkvaliteten på Blu-Ray er iøvrigt noget nær det flotteste jeg har set hidtil. Fremragende! Herligt PCM lydspor også! :)
#6 filmz-Kadann 17 år siden
#7 moulder666 17 år siden
Hele scenen i den store by - det lignede bare det sejeste, mest depraverede og syge samfund i forfald!
Det eneste jeg lige kan komme på der kunne undværes, var den hvor de var ved at vælte ud over klippen.
Så helt klart 5/6 herfra.
#8 rammy 17 år siden
Hvordan anmeldere og folk i almindelighed kan tilbede denne film så meget er for mig en gåde ?! Filmen har jo intet at byde på plotmæssigt. Bevares den er flot at se på, klipningen er i top, den energiske og overvældende fotografering er smuk, lydsporet er i top og volden er nådesløs MEN handlingen er jo nærmest ikke eksisterende og pakket med klicher. Historien noget af det mest forudsigelige jeg længe har set. Der er jo INGEN spænding overhovedet, man er HELE TIDEN klar over hvad der vil ske og det har aldrig gavnet en action/spændingsfilm...
2/6
#9 keitel 17 år siden
#10 davenport 17 år siden
Jeg synes den er meget knuende, og jeg levede mig helt ind i det hele.
Eneste anke var lige der hvor Jaguar Paw løber, og kameraet fokusere på hans ansigt, og det ser ud som om det er monteret foran hans hovede. (Behøver vidst ingen spoiler* på den..)
Jeg synes at vores alle sammens antisemist har begået endnu en fed film, der står i skærende kontrast til hans personlighed.
Klart en sekser herfra!