“Applaus” er en imponerende bedrift af Martin Zandvliet, der blot har en enkelt dokumentar og en kortfilm bag sig som instruktør, men som her demonstrerer en modenhed og stilsikkerhed, som man ville tiltro en langt mere erfaren mand, og som ikke sætter en fod forkert igennem hele filmen. Først og fremmest tilhører “Applaus” dog Paprika Steen, der er fuldstændig blændende i den krævende rolle. At man så efterlades i tvivl om, hvor meget af rollen, der er hende selv – ja, det er vel blot et tegn på, hvor fremragende hun egentlig er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 jessup 14 år siden

#10 og måske pga af en snert at temalighed med all about eve?
This is just until June
Gravatar

#12 Benway 14 år siden

#11 Ja. De har nogle temaer tilfælles samt selvfølgelige det, at begge kvinder er aldrende teaterskuespillerinder.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13 Highland Park 14 år siden

Apropos Bette Davis og Cassavetes:
Danmark er for småt til Paprika Steen
(Interview med skuespillerinden)

#3: Det tror jeg roligt, at du kan regne med, at han gør. Jeg husker ham hvert fald for solide skuespilpræstationer i "Isfugle" samt de to Dan Turèll-filmatiseringer; "Mord i mørket" og "Mord i Paradis". Nå ja... og "Mig og mamma mia".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 filmkorn.dk 14 år siden

#8 Det ved jeg godt, men hun bliver lidt tilfældigt kastet ind i sætningen, så det lyder som om hun allerede er nævnt tidligere i teksten. Det ville have været passende med et par ord mere om hende, for at få sammenhængen med.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#15 Nicki52 14 år siden

CHOK! De plejer ikke at give gode anmeldelser.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#16 RasmusFL 14 år siden

#15 - Ahva'?
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#17 Nicki52 14 år siden

#16
EB plejer ikke give god anmeldelser.

Jeg har lige set filmen, og den er mega god. Lidt kort, 95 minutter, men handlingen var god. Dog er jeg ikke vant til at se film som fokuserer så meget på hovedpersonen. Og Paprika spiller fortrinligt. Men jeg kunne bedste lide scenerne der foregik på scenen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#18 Kruse 14 år siden

#17: Hvad er det for noget snæversynet at sige? EB giver da lige så mange gode anmeldelser som de giver dårlige. At du så ikke er enige med dem er jo en anden sag.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19 Nicki52 14 år siden

heTTeh (18) skrev:
#17: Hvad er det for noget snæversynet at sige? EB giver da lige så mange gode anmeldelser som de giver dårlige. At du så ikke er enige med dem er jo en anden sag.

Det er ikke det jeg mener. Det er sjældent de giver fem og seks stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#20 Benway 14 år siden

#14 Hun blev nævnt for at give en ide om Paprika Steens rolle og forandring ud fra en forestilling om, at de fleste har i hvert fald en vag ide om, hvem Bette Davis var. Jeg vil medgive, at man muligvis ikke kan antage, at de rent faktisk har det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: