“Applaus” er en imponerende bedrift af Martin Zandvliet, der blot har en enkelt dokumentar og en kortfilm bag sig som instruktør, men som her demonstrerer en modenhed og stilsikkerhed, som man ville tiltro en langt mere erfaren mand, og som ikke sætter en fod forkert igennem hele filmen. Først og fremmest tilhører “Applaus” dog Paprika Steen, der er fuldstændig blændende i den krævende rolle. At man så efterlades i tvivl om, hvor meget af rollen, der er hende selv – ja, det er vel blot et tegn på, hvor fremragende hun egentlig er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nicki52 14 år siden

Skal se den i morgen, glæder mig. Selvfølgelig er den god, når Paprika har vundet en pris pga. sin rolle i filmen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 lagoni 14 år siden

Ikke en film jeg troede jeg ville se, men traileren lovede faktisk godt, så kan være den skal ha' en chance.

#1 - ved denne kan det sikkert godt passe, men tror ikke man skal sætte et selvfølgeligt lighedstegn mellem (skuespils)priser og filmkvalitet.

- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 Nicki52 14 år siden

#2

Nej, men det er et tegn på hun spiller godt. Håber også Michael Falch gør.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Wookien 14 år siden

Ku sgu godt have overvejet at se den, hvis ikke paprika steen var med. :)
Gravatar

#5 Nicki52 14 år siden

Wookien (4) skrev:
Ku sgu godt have overvejet at se den, hvis ikke paprika steen var med. :)

Min mor vil hellere se den på DVD, for Paprika råber højt i filmen. Og går amok.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 Skeloboy 14 år siden

http://filmz.dk/film/applaus/biograf skrev:
Thea er udadtil selve definitionen på succes og kunstnerisk kvalitet, men privat har hun vanskeligt ved at få tingene til at hænge sammen.


Ligesom mig...er vildt lækker og on top of the game...men er arbejdsløs og har ikke styr på skid reelt...;)

Men det lyder sgu godt. Læste om Paprika i EKKO, og var spændt på at se anmeldelser af filmen. Har nu altid godt kunne lide hende



Gravatar

#7 Wookien 14 år siden

Nicki52 (5) skrev:
Min mor vil hellere se den på DVD, for Paprika råber højt i filmen. Og går amok.

Har sgu ikke noget med at hun råber højt eller går amok. Får det bare fysisk og dårligt af at se på det ækle menneske. Ved ikke hvorfor :)
Gravatar

#8 filmkorn.dk 14 år siden

Hvorfor kommer Bette Davis pludselig med i anmeldelsen?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 Nicki52 14 år siden

tournesoller (8) skrev:
Hvorfor kommer Bette Davis pludselig med i anmeldelsen?

Hun har nok lavet en film, der minder om den rolle.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#10 Benway 14 år siden

#8 Bette Davis var en skuespillerinde, som først for alvor kom til sin ret, da alderen begyndte at indhente hende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: