Der er ikke selv det mindste spor af tvivl: “Armadillo” er samlet set den bedste dvd fra 2010, som undertegnede har haft i hænderne. Filmen selv er fremragende og ikke mindst utroligt vedkommende, men også de tekniske aspekter imponerer med et flot videospor og et meget dragende lydspor. Sjældent støder man på så helstøbt en udgivelse, og selv ekstramaterialet, som ellers underprioriteres på mange udgivelser, er enormt interessant. Bestemt en ikke så lille perle i samlingen.
Se også: Filmz TV: “Armadillo”-interview.
#11 Bobby Singer 13 år siden
#12 davenport 13 år siden
#13 MuManden 13 år siden
Men gider ikke se noget i halv længde jeg ikke ved om er godt, når jeg kan se den på et andet tidspunkt i fuld længde.
#14 davenport 13 år siden
Hvordan kan man leve med religion, der styrer så meget? Jeg fatter det simpelthen ikke. Går han så bare glad hjem?
Hvad er det der afholder mellemøstlige mennesker fra at udvikle sig videre? Ved godt det er kontroversielt, men fx. lægevidenskaben har sit udspring i mellemøsten. Hvis de gik mere op i at udvikle sig mens de er i live kunne de da være nået meget længere. I min optik er det underligt at forlade sig på et liv, der først kommer når man dør...
Kristne skal nu heller ikke føle sig for gode, for mange har sgu den samme holdning. Det er det overordnede perspektiv jeg anfægter, uanset religiøs overbevisning. Nu var det bare oplagt lige nu i det her forum.
#15 Kruse 13 år siden
#16 jessup 13 år siden
Jeg tror med sikkerhed at man kan sige at overtro eller mangel på viden er en særlig god forklaring på at de religiøse er religiøse.
I øvrigt tror jeg du er den første jeg har hørt udtale at det dem der er primitive når handlen om civile dræbte foregår. Jeg er ikke inde i kulturen men tror at det er en måde at dæmpe hævn tørsten på. Det er vel også heldigt at de civile drab kan afbetales.
#17 Steve 13 år siden
#18 MKH 13 år siden
#19 davenport 13 år siden
For mig er det helt utænkeligt, at man kan tilsidesætte sit liv, for at opnå noget i efterlivet. Tænk at spilde sit liv på at få et andet. Det må da (i 2011) være indlysende, at man altså lever lige nu og ikke når man er død!
Når man er død, er man sgu da død...
Jamen, jeg kan bare ikke begribe det. Jeg har gået på katolsk skole, og er opvokset med kristendom, og min mor tror helt og holdent på Gud. Jeg lærte bare at tænke selv. Jeg behøver ikke en gammel bog for at opretholde mit liv. Det er lidt mere lækkert at kunne bestemme selv, end at ofre sit liv til en overnaturlig skabning. Helt ærligt, så virker det sgu da dumt i vores århundrede..
Bare lige min mening..
#20 jessup 13 år siden
Jeg er ateist og er helt enig - har også gået i protestantisk og katolsk skole. Tror bare ikke det har så meget med overtro at gøre. Min personlige overbevisning er da også at dem der hænger deres tro på religionens evne til at forklare "naturen" er de mest fjollede:)