Det er Hirosama Yonebayashi, der som instruktør debuterer med denne film, og han lægger sig sikkert ind i Hayao Miyazakis store arv. I forhold til de bedste Miyazaki-film mangler man dog en smule af de små skævheder og gale indfald, der gør film som “Chihro og heksene” og “Min nabo Totoro” til så unikke værker, men samtidig formår filmen dog til fulde at finde på nok sjove og uimodståeligt nuttede indfald til, at man ikke kan undgå at lade sig charmere til op over begge ører. Først og fremmest er dette dog en fortælling om overgang og tab af uskyld, og da filmen melankolsk afrunder sin fortælling, er det nærmest umuligt ikke at føle et stort sug i maven, som følger én langt ud af biografen. Hayao Miyazaki har al mulig grund til at være stolt over sin elev.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 12 år siden

Det lyder fandeme godt! Har bestilt på DVD, den bliver sendt 31. december. Glæder mig sindssygt meget, især efter denne anmeldelse :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2 Neranders 12 år siden

Jeg regner meget stærkt med at tage ind og se den enten den 1. eller 2. januar og glæder mig utrolig meget, og endnu mere efter denne meget velskrevne anmeldelse af Benway. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#3 Nicki52 12 år siden

Den er rigtig god, en fantastisk genfortælning af en historie som jeg kendte.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: