Kan man virkelig klandre en film for at være for ambitiøs? Bestemt. “Australia” vil så gerne være både romantisk, bevægende, belærende, sjov og spændende, men den ender med at være ingen af delene. Den har sine få øjeblikke og er indimellem en visuel fornøjelse, men med en længde på knap tre timer er filmen bare ikke værd at spilde tid på. Udgivelsens AV-præsentation er tæt på at være fejlfri, og kvaliteten af ekstramaterialet overgår kvantiteten. Fans bør afgjort investere i denne Blu-ray, men der er altså mange overlegne, historiske dramaer på markedet – også om Australien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chronaden 14 år siden

Enig, én af de værste film jeg har set det sidste lange stykke tid.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#2 database 14 år siden

Rigtig god anmeldelse. Med hensyn til filmen er jeg ret enig, med undtagelse af kritikken af skuespillet. Det er ikke suværent skuespil vi er vidne til her, men de to solide præstationer fra henholdsvis Jackman og Kidman trækker filmen en smule op. Når det er sagt, var filmen noget værre møg, som jeg fortryder at have brugt min tid på.

Den får også 2/6 herfra.
Gravatar

#3 Graversen 14 år siden

Fantastisk, endelig en anmelder der har samme holdning til filmen som mig, for christ hvor var den både dårlig og røv kedelig.
Jeg kan desuden ikke fordrage det åbenlyse brug af blue-screens.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#4 Patriarch 14 år siden

Insider - du rammer plet. Filmen ved simpelthen ikke hvad den vil. Jeg havde håbet på en film ala Legendernes Tid eller Den Engelske Patient, og fik i stedet slap-stick useriøs nonsense. Jeg synes dog filmen fungere bedst når den er seriøs, hvilket den er i et par scener. Desværre holdes denne stil ikke filmen igennem.

Og ja... Overspillet, især fra Kidman, er ubæreligt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 nygaardpetersen 14 år siden

Fremragende anmeldelse af en forfærdlig film. En stor kliche og ligesom #4 pointerer ubæreligt overspil af Kidman, kan huske at jeg fik gåsehud over det da jeg så den.

Skriv ny kommentar: