Med “Babel” har Alejandro González Iñárritu kreeret et insisterende monument over klodens og ikke mindst menneskehedens tilstand. Det er et gevaldigt spark i mellemgulvet og en skarp opfordring til selvransagelse. Med stjerner som Brad Pitt, Cate Blanchett og Gael García Bernal på rollelisten skulle succesen være sikret, men selv uden havde “Babel” nu nok klaret sig. Til styrkerne hører en universel og vedhængende fortællng, der med sin væsentlighed, klippestil og lydkulisser må høre til blandt sidste års absolut bedste film. Blot er det ærgerligt, at udgivelsen ikke rummer plads til nævneværdigt ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-barnebarn 16 år siden

2/6

Jeg må have glædet mig for meget til denne film og læst for meget ros, for den faldt fuldstændigt igennem for mig. Den virker meget i stil med Traffic, som jeg syntes var rigtig fed - men her var der bare for mange personer, som ikke sagde noget for mig.

Faktisk syntes jeg at filmen var råkedelig og kun historien om den blinde japanske pige fangede mig en smule. Det er kun få film, hvor jeg har lyst til at stoppe filmen eller spole hurtigt frem - og Babel var en af dem.

Sjovt nok sagde min kammerat, da han så jeg havde købt filmen, at den var rådårlig. Jeg troede ikke på ham og tænkte blot, at han nogengange har anden forståelse for film end mig.

Men han fik ret.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#12 filmz-Is 16 år siden

Babel er en meget anderledes film, men derimoed en skide god film.
Tempoet er meget langsomt, men man keder sig ikke et øjeblik.
5/6.. Helt Klart en film jeg skal eje...

Skriv ny kommentar: